وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرحی برای تربیت سیاسی دانش‌آموزان خبر داد

0

حجت الاسلام پورثانی در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش رژیم اسلامی حاکم بر ایران که با حضور وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی و دیگر اعضا برگزار شده بود؛ با اشاره به نماد یا همان نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان؛ گفت: این نظام دارای دو سند پشتیبان است؛ یکی از این اسناد در سال ۹۴ به تصویب رسید و مربوط به قانون حمایت از اطفال کودکان و نوجوانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی با تاکید بر اینکه عملیاتی که از سال گذشته در نماد صورت گرفته است با هر آنچه در سال‌های گذشته برای نماد صورت گرفت؛ برابری می‌کند؛ گفت: غربالگری برای پایه‌های اول، سوم، پنجم، هفتم، هشتم و دهم در حوزه دانش آموزی صورت گرفت.

وی افزود: غربالگری در پایه‌های اول سوم و پنجم توسط آموزگار ابتدایی صورت می‌گیرد و پایه‌های هفتم، هشتم و دهم با کمک دانش آموز انجام می‌شود. پس از غربالگری، مشاوره تخصصی برای دانش آموزانی که نیاز به مشاوره دارند صورت می‌گیرد و در صورت نیاز مداخله هم انجام می‌شود. آخرین مرحله هم، مرحله ارجاع به مراکز مشاوره‌ای است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رژیم افزود: طرح بزرگ تربیت دانش آموزان توانمند سیاسی و اجرای هسته‌های سخت در کشور و پیاده سازی مدل جدید راهبری امور تربیتی در مدرسه طرح دیگر ماست. امسال ۸ هزار مربی پرورشی در این زمینه استخدام می‌شوند و برنامه محتوایی ویژه‌ای برای آنها اجرا می‌شود همچنین پیوند بین فضای درسی و فعالیت‌های پرورشی در چند حوزه مانند سرود و تئاتر را داریم.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version