محمد مصدق کهنمویی، معاون اول مستعفی قوه قضاییه از حلقه نزدیکان ابراهیم رئیسی

0
85

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه رژیم اسلامی نوشت محمد مصدق کهنمویی، معاون اول این قوه از سمت خود استعفا داده و این استعفا با موافقت غلامحسین محسنی اژه‌ای همراه شده است. استعفای مصدق کهنمویی به دنبال محاکمه دو پسر او به اتهام فساد (دزدی) است. 

از مصدق کهنمویی به عنوان حلقه نزدیکان ابراهیم رئیسی نام می‌برند. وی کارش را در سال ۷۱ نزد رازینی (استاد رئیسی) در سازمان قضایی نیروهای مسلح شروع میکند. ‏از سال ۹۱ با رئیسی به دادگاه ویژه روحانیت می‌رود و سال ۹۸ بدستور رئیسی معاون پارلمانی قوه قضاییه می‌گردد و ‏سال ۲۷۰۰ باز با حکم رئیسی، به ریاست دیوان عدالت اداری منصوب می‌شود. ‏مصدق کهنمویی بعد از رئیس‌جمهوری رئیسی معاون اول قوه قضاییه میگردد.

تا کنون سه جلسه از جلسات محاکمه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه به نام‌های محمدصادق مصدق کهنمویی و امیرحسین مصدق کهنمویی و ۲۱ نفر دیگر، به اتهام‌ «تشکیل شبکه اعمال نفوذ و پولشویی در پرونده‌های کلان اقتصادی» برگزار شده است.

به گفته نماینده دادستان، متهمان مجموعه‌ای را به منظور اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی، از جمله پرونده‌های کلان اقتصادی تشکیل داده بودند و با سوءاستفاده از افراد صاحب منصب، اقدام به دریافت وجوه می‌کردند.

میزان در ادامه گزارش خود از استعفای مصدق کهنمویی نوشت که این استعفا با هدف «جلوگیری از ایجاد هر گونه شائبه اعمال نفوذ یا تاثیرگذاری در پرونده مطروحه و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده معاندان و بدخواهان» انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، مصدق در متن استعفای خود نوشته است تا کنون با هیچ کدام از قضات و سایر عوامل رسیدگی به پرونده اتهامات دو پسرش ارتباطی برقرار نکرده است.

او همچنین خود را «سرباز کوچک نظام و مقام‌ معظم رهبری» خواند و تاکید کرد «در راه آرمان‌های انقلاب‌ تا پای جان» ایستاده است.

پسران محمد مصدق کهنمویی با گروهی از مفسدان اقتصادی که پرونده‌ آن‌ها زیر دست پدرشان در قوه قضاییه بود وارد شراکت شدند.

حمله مسلحانه پارتیزان ها به گشت فراجا
رویترز: پرزیدنت ترامپ عملیات مخفی علیه چین را در دوران ریاست جمهوری‌اش آغاز کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!