طرح آرمان ۲، پیوند مدرسه و مسجد توسط شهرداری تهران اجرا میشود

0
201

سوم آذر در مراسمی موسوم به “عهدواره طرح شهید آرمان” با حضور مقامات شهرداری تهران طرح آرمان۲، آغاز شد. حجت الاسلام شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به طرح آرمان ۲، گفت: یک حرکتی به واسطه یک جریان سخت افزاری در شهرداری، مساجد و مومنین در محلات به یاد شهید آرمان علی وردی در حال شکل گیری است، بنابراین تعداد قابل توجهی از ائمه جماعت، دوستان بسیجی در مساجد و مسئولان در بدنه شهرداری در این طرح حاضر بودند و ما در مرکز فعالیت های دینی درحال کنترل طرح هستیم.

شیرنژاد در ادامه گفت: در طرح شهید آرمان یک، با جامعه ۱۰۰ هزار نفری از نوجوانان روبه رو بودیم و در ۳۸۰ مسجد در مجموعه محلات شهر تهران این طرح به اجرا شد. ۷۹ درصد محلات، یعنی ۲۸۲ محله در طرح آرمان یک شرکت کردند، این طرح نوجوانان محور بود و حمایت از کلیه تشکلات مردمی و جهادی در مسجد انجام شد. در طرح آرمان شهید آرمان ۲ با محوریت مربی می‌خواهیم نقش اجتماعی خود را در قبال نوجوانان و جوانان ایفا کنیم، درواقع طرح آرمان ۲ الحاق مسجد با نوجوانان است.

شیرنژاد با اشاره به جذب مربیان زن و مرد برای اجرای طرح آرمان ۲ در مدارس ۲۲گانه، تصریح کرد: در بخش برادران ۶۹۱ نفر مصاحبه شده و از این بین ۵۷۹ نفر قبول شدند در این بین، ۲۳۲ نفر طلبه ۲۷۳ نفر دانشجو هستند در مجموع درحال حاضر ۴۹۳ نفر در مدارس پسرانه آمادگی فعالیت دارند. در بخش خواهران نیز ۸۶۰ نفر مصاحبه شدند، ۷۳۹ نفر قبول و ۴۶۷ نفر دانشجو بوده و ۲۴۵ نفر طلبه هستند، در مجموع ۵۴۷ مربی خواهر آمادگی فعالیت در مدارس دخترانه دارند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: ۳۲۴ مدارس دخترانه، ۲۴۸ مدرسه پسرانه اعلام آمادگی کردند و حدود ۲۱۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح قرار خواهد گرفت.

شیرنژاد افزود: باید برنامه های ما به صورتی باشد که بگوییم دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی به دور شدند، مسجد تنها نهادی است که اگر جایگاه خود را پیدا کند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به مرور زمان حجم‌شان کوچک می‌شود. اگر نوجوان را تحت آموزش داشته باشیم آمار طلاق، اعتیاد و … کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ما گرفتار جریان‌های اجتماعی شدیم که به دلیل سوء مدیریت‌ها رخ داده است، دشمن برنامه‌ریزی بسیار دقیق در بخش‌های مختلف دارد؛ در حال حاضر به دنبال این هستیم که با کمک مسجد نقش خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی ایفا کنیم.

آریان طباطبایی در ارتباط با پرونده «عملیات نفوذ رژیم حاکم بر ایران» تحت بازجویی قرار دارد
دفن پیکر میلاد زهره‌وند در قبرستان ارامنه و ریختن بتن بر مزارش

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!