۲۰ هزار مدیر مدرسه و ۶۸ هزار معلم به «دلایل سیاسی و اعتقادی» از آموزش و پرورش رژیم ملاها اخراج شدند

0
251

یک نماینده مجلس رژیم با انتقاد از «خالص‌سازی»‌ در دولت سیزدهم خبر داد که در کمتر از پنج ماه اخیر «۱۵ تا ۲۰ هزار» میر مدرسه در ایران به «دلایل سیاسی و اعتقادی» کنار گذاشته شده‌اند.

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس رژیم گفت: «از زمان روی کار آمدن آقای صحرایی، وزیر آموزش پرورش، حدود ۱۵ تا ۲۰هزار نفر از مدیران مدارس به دلایل سیاسی و اعتقادی برکنار شده‌اند. تعدادی از این مدیران اخراج و تعلیق شده‌اند و اکثر آن‌ها در پست شغلی خود جابه جا شده‌اند.»

همچنین، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس رژیم ملاها از خارج شدن ۶۸ هزار معلم از سیستم آموزشی ایران در ابتدای شروع سال تحصیلی و وجود ۱۰۰ هزار کلاس درس بدون معلم خبر داد.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش دولت رییسی می‌گویند که سیستم آموزش کشور بیش از ۲۰۰ هزار معلم کم دارد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد این کمبود به حدی است که در برخی مدارس، والدین دانش‌آموزان در کلاس‌ها حاضر می‌شوند تا برای دانش‌آموزان تدریس کنند.

وزیر آموزش و پرورش رژیم روز ۵ آبان از صدور مجوز برای «استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم» خبر داد و گفت ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش می‌پیوندند.

این در حالی است که روز اول آبان رسانه‌های داخل ایران نوشتند بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پروش، پدیرفته شدگان در آزمون استخدام معلم این وزارتخانه باید برای آغاز کار «مدرک روخوانی و روان‌خوانی قرآن» ارائه کنند و همچنین اگر در گزینش رد شوند، حق پیگیری برای استخدام ندارند.

وزیر دفاع چک خواستار خروج کشورش از سازمان ملل متحد شد
وزارت دفاع اسراییل: تروریست های ایرانی در قالب «تیپ امام حسین» برای جنگ با اسرائیل در جنوب لبنان مستقر شده‌اند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!