اتهام “سب النبی” به مریم عباسی نیکو، مادر بیتا شفیعی

0
283

مریم عباسی نیکو، مادر ⁧‫بیتا شفیعی‬⁩، دانش‌آموز شجاع شاهین شهری که در مقابل قاضی و دادستان ایستاده بود و انگشتش را در زندان شکسته بودند، به “سب النبی” متهم شده است.

روز ۵ تیر ۲۷۰۲ ایرانی، زمانیکه پاسداران ولایت به خانه پدر و مادر بیتا با انگیزه بازداشت دخترشان وارد شدند، پس از جستجوی خانه متوجه شدند بیتا خانه نیست، پدرش را کتک زده و مادرش،⁧‫ مریم عباسی نیکو‬⁩ را جای بیتا، بازداشت کرده و با خود بردند. حال اطلاعات سپاه پاسداران به مریم عباسی‌نیکو، اتهام سب‌النبی وارد کرده‌اند.

‏یکی از بستگان این خانواده گفته است: ‏«مریم عباسی نیکو، شهروند اهل شاهین‌شهر اصفهان است. روز پنجم تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۱ شب مامورین امنیتی، با حمله به خانه‌اش دستگیرش کردند و به خانواده گفتند برای یه سوال و جواب ساده او را می‌برند. و فردا به خانه برمی‌گردد.»

‏به گفته او: «ظاهرا بعد از تفتیش گوشی موبایلش، به زندان دولت‌آباد اصفهان منتقل شده و پرونده او اکنون در شعبه سوم بازپرسی شاهین شهر در حال رسیدگی است.»

‏وی می‌افزاید: «طبق اطلاعاتی که توانستیم راجع به پرونده بدست بیاوریم؛ اتهام اصلی مریم “سب‌النبی” است که به دلیل فعالیت‌هایش در فضای مجازی است. پرونده درمرحله‌ تحقیقات مقدماتی است و اجازه‌ حضور وکیل انتخابی را نداده‌اند و برای او از وکلای موردتایید قوه قضائیه، یا وکیل تسخیری تعیین کرده‌اند».

‏مریم عباسی‌نیکو، درحال حاضر ۵۲ روز است که با قراربازداشت موقت، در زندان دولت‌آباد اصفهان نگهداری می‌شود.

چاپ ۵۷ هزار میلیارد تومان پول برای بقای بانک آینده
استاد دانشگاه هنرهای زیبا: چطور میتوانستم موزارت درس بدهم در حالیکه دانشجوهایم امنیت نداشتند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!