فرماندهان سپاه پاسداران: مقامات هم فکر کردند «کار نظام تمام» است

0
110

در آستانه سالگرد شروع فاز سوم انقلاب قانون اساسی مردم ایران فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، از جمله حسین سلامی، علی فدوی، مهدی سیاری و اسماعیل کوثری، در اظهاراتی جداگانه اما مشابه ضمن بیان اینکه در جریان اعتراضات پارسال، بخشی از بدنه حکومت، مقامات و تعدادی از نمایندگان مجلس هم تصور می‌کردند «کار نظام تمام» و «سقوط» قریب الوقوع است، سرکوب این اعتراضات را «امداد غیبی» خواندند. آنها همزمان با هشدار نسبت به اوج‌گیری دوباره اعتراضات، تهدید کردند که هر اعتراضی را با شدت بیشتری سرکوب خواهند کرد.

سردار سرتیپ پاسدار مهدی سیاری، جانشین فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران، با هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری اعتراضات مردمی علیه رژیم اسلامی، گفت: «دشمنان برای ۱۴۰۲ بی‌ثبات‌سازی در داخل کشور و انزوای نظام در خارج از کشور» را مدنظر قرار داده‌اند.

جانشین فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران روز جمعه ۲۳ تیر ماه طی اظهاراتی در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد از اعتراضات سراسری با عنوان «فتنه ۱۴۰۱» و مردم معترض را به عنوان «فتنه‌گران» نام برد و گفت که هدف این اعتراضات «براندازی جمهوری اسلامی» بود.

مهدی سیاری در ادامه با بیان اینکه از «سه ساحت مردم سالاری، دین‌مداری و کارآمدی»، آنکه در حال حاضر جمهوری اسلامی را حفظ کرده «دین‌مداری» است، افزود که به همین دلیل «دشمن» در اعتراضات ۱۴۰۱ «دین را هدف قرار دارد».

سیاری با تاکید بر اینکه «دشمنان» در اعتراضات سال گذشته «دین را هدف قرار دادند و در سال ۱۴۰۲ هم بی‌ثبات‌سازی در داخل کشور و انزوای نظام در خارج از کشور» را مدنظر قرار داده‌اند، افزود: در حال حاضر «دشمنان به جمع‌بندی رسیده‌اند امکان براندازی این نظام نیست و امسال بی‌ثبات‌سازی با هدف شکستن اقتدار نظام» را مد نظر دارند.

جانشین فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران بدون اشاره به سرکوب خونین مردم در جریان فاز سوم انقلاب قانون اساسی گفت که جمهوری اسلامی این اعتراضات را با «امدادهای غیبی» کنترل کرده است.

همزمان علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز طی اظهاراتی در جیرفت، مردم معترض را «احمق‌های داخلی» خواند و گفت: «اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، اسراییلی‌ها و احمق‌های داخلی که مدت‌ها از قِبَل انقلاب خورده بودند خود را لو دادند، چون مطمئن بودند نظام سقوط می‌کند.»

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در سخنانی مشابه اظهارات فرمانده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران «عنایت خدا» را سبب جلوگیری از «سقوط جمهوری اسلامی» خواند و گفت: «عنایت خدا و حضور نیرو‌های بسیج، انتظامی، امنیتی» این اعتراضات «شکست خورد».

علی فدوی همچنین ادعا کرد که «برای اینکه مردم آسیب نبینند سپاه پاسداران و فراجا بدون اسلحه به خیابان رفتند» و کشته دادند.

در همین حال، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز روز جمعه برای دومین روز پیاپی درباره اعتراضات سراسری به ابراز نظر پرداخت و گفت: «ما سال گذشته در چهارراه چهار راهبرد عملی دشمن قرار گرفتیم؛ تشدید تحریم، انزوابخشی سیاسی با تکیه بر اغتشاشات، سیاست عملیات روانی جهانی مانند بمباران اتمی دائمی و خط اغتشاشات داخلی» و «همه این‌ها در یک‌زمان اعمال شد».

حسین سلامی که در سخنرانی در افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی، تاکید کرد که پارسال «تصور قدرت‌ها و پیاده‌نظام آن‌ها این بود که نظام نمی‌تواند از این نقطه تقاطع عبور کند»، افزود: «دشمن ایمان و امید را نشان گرفته و می‌داند دانشگاه مبدا تحول است و می‌خواهد قلب‌های مردد و قدم‌های سست ایجاد کند.»

فرمانده کل سپاه پاسداران، با اشاره تلویحی به اعتراضات گسترده دانشجویان در ده‌ها دانشگاه طی اعتراضات سراسری، آن را کار «دشمن» خواند و گفت: «دشمن می‌خواهد آشفتگی سیاسی و ذهنی، تردید و سلب اعتماد به نفس را در دانشجو ایجاد کند.»

سلامی با بیان اینکه پس از آغاز اعتراضات سراسری «در گام اول از پیروز شدن دشمن جلوگیری کردیم و در گام دوم او را شکست می‌دهیم»، خواهان اجرای گسترده طرح‌هایی چون «طرح ولایت» در دانشگاه‌ها برای «جذب دانشجویان» شد.

فرمانده کل سپاه از اعضای بسیج دانشجویی و نیروهای شرکت کننده در «طرح ولایت دانشجویی» خواست تا «مراقب کِید دشمنان باشند و در دانشگاه از اسلام، انقلاب و ولایت با منطق» دفاع کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه ۲۲ تیر ماه نیز همزمان با قطع گسترده آب در مناطق مختلفی از شهر اهواز و دیگر مناطق استان خوزستان، در سفری به خوزستان با اشاره تلویحی به احتمال اوج‌گیری اعتراضات، تهدید کرده بود که «سپاه پاسداران» در صورت هرگونه اعتراضی، «طومار» مخالفان را «در هم می پیچد».

فرمانده کل سپاه پاسداران، در اظهارات روز پنج‌شنبه خود که در حضور فرماندهان و مسئولان کشوری و مقام‌های استان خوزستان بیان شد، به طور تلویحی به مخالفت بسیاری از جوانان ایرانی با جمهوری اسلامی اذعان کرد و گفت: «جنگ ما با دشمن، جنگ جذب جوان‌ها است، باید جوان‌ها را حمایت کنیم و از آتش دشمن نجات دهیم.»

حسین سلامی با تاکید براینکه «با دشمنان غربی باید محاربه کنیم»، معترضان در ایران را نیز تهدید کرد و گفت: «با کسی که محاربه کند محکم مقابله می‌کنیم و کسی که کشور را ناامن کند طومارش را در هم می پیچیم.»

در همین حال محمداسماعیل کوثری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و نماینده فعلی مجلس رژیم، روز جمعه ۲۳ تیر ماه طی یک سخنرانی در «یادواره عملیات کربلای یک»، گفت: «پارسال همه رسانه‌ها علیه ما شدند و خیلی‌ها از جمله بعضی از نمایندگان مجلس ترسیده بودند و خیال کردند که الان دیگر کار نظام تمام» می‌شود.

این نماینده سپاهی مجلس با بیان اینکه پس از گسترش ترس نمایندگان مجلس از سقوط قریب الوقوع جمهوری اسلامی آن را «یک امتحان» خوانده است، گفت: «من گفتم اتفاقا اینها امتحان برای تک تک ما است که ببینند چه کسی پای کار است. آیا ایستاده‌ایم یا کم آورده‌ایم؛ یا به اموالمان می‌چسبیم و دیگر حرکت نمی‌کنیم. همه این لحظات و صحنه‌هایی که به وجود می‌آید، امتحان است.»

اسماعیل کوثری که تا پیش از ورود به مجلس جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در قرارگاه ثارالله، قرارگاه سرکوب سپاه پاسداران در استان تهران، بود، در اظهارات روز جمعه خود به وجود «فساد، زدوبند، رشوه، گرانی» و مشکلات متعدد در رژیم اسلامی حاکم بر ایران اذعان کرد اما همزمان بر مقابله با اعتراضات مردمی تاکید کرد و گفت: «باید به عنوان سرباز ولایت بایستیم و محکم هم بایستیم؛مشکلات هم هست، گرانی هم هست، فراز و نشیب دارد و بی‌حجابی هم هست، چون دشمن که بیکار ننشسته است.»

روزنامه جمهوری اسلامی: «نامرد تمام» بهترین نشانی است که می‌شود بر سینه روس‌ها زد
کشته شدن یک پاسدار گشت رضویون در تبریز توسط پارتیزان ها

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!