علوی بروجردی: چنین روزگاری نداشتیم که در قم طلبه را با ماشین زیر بگیرند

0

آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، استاد حوزه علمیه قم، در واکنش به زیر گرفتن و قمه زدن به آخوندها در قم در توییترش نوشت: آقایان مسئول! ⁧‫وعده‌های توخالی‬⁩ ندهید! به مردم خلاف نگویید! این ⁧‫بی‌اعتمادی‬⁩ مردم را بیشتر نکنید! این کارها عاقبت سوئی دارد. ما چنین روزگاری نداشتیم که در قم و در خیابانی که تمام دفاتر مراجع و بزرگان در آنجاست، طلبه را با ماشین زیر بگیرند!

همه شنیدید دیروز این دو طلبۀ بیچاره در خیابان صفاییه، یک ماشین به آنها زده بعد [آن فرد] دیده با زیر گرفتن کاری صورت نگرفته پیاده شده با چاقو به گردن و شکم یکی از این دو طلبه زده است. گناه او چیست؟ تقصیر او چیست؟ چه اتفاقی دارد می‌افتد؟

این فاصله‌ای که بین ⁧‫روحانیت‬⁩ و مردم افتاده، باید ترمیم شود. راه ⁧‫اشتباه‬⁩ بوده. این را ما باید متوجه بشویم. نباید این‌گونه باشد. این‌ها مردمی بودند. الان چه شده که [برخی] این‌طور با ماشین به طلبه‌ها حمله می‌کنند؟ آیا این طلبه را که به او حمله کردی، می‌شناسی؟!

این طلبۀ بیچاره نه کاره‌ای است و نه متصدی کاری! اینجا کنار خیابان ایستاده و حتی ماشین ندارد سوار بشود. منتظر اتوبوس است. به فکر باشید! چه شده که به اینجا رسیده‌ایم؟ چرا مردم این‌طور ⁧‫اطمینان‬⁩ خود را به ما از دست داده‌اند؟! شما را به خدا حرف‌هایی نزنید که مردم را ⁧‫برنجاند‬⁩.

الان در شهرهایی هم که برخی از شما طلبه‌ها حضور دارید، حرف‌ها دارند و می‌گویند صد رحمت به قم و تهران! بعضی می‌گویند الان دو ماه است که ما در شهرمان نمی‌توانیم از خانه بیرون بیاییم! چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ در رفتار خود ⁧‫بازبینی‬⁩ کنیم. شرایط خوبی نیست.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version