علوی بروجردی: چنین روزگاری نداشتیم که در قم طلبه را با ماشین زیر بگیرند

0
112

آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، استاد حوزه علمیه قم، در واکنش به زیر گرفتن و قمه زدن به آخوندها در قم در توییترش نوشت: آقایان مسئول! ⁧‫وعده‌های توخالی‬⁩ ندهید! به مردم خلاف نگویید! این ⁧‫بی‌اعتمادی‬⁩ مردم را بیشتر نکنید! این کارها عاقبت سوئی دارد. ما چنین روزگاری نداشتیم که در قم و در خیابانی که تمام دفاتر مراجع و بزرگان در آنجاست، طلبه را با ماشین زیر بگیرند!

همه شنیدید دیروز این دو طلبۀ بیچاره در خیابان صفاییه، یک ماشین به آنها زده بعد [آن فرد] دیده با زیر گرفتن کاری صورت نگرفته پیاده شده با چاقو به گردن و شکم یکی از این دو طلبه زده است. گناه او چیست؟ تقصیر او چیست؟ چه اتفاقی دارد می‌افتد؟

این فاصله‌ای که بین ⁧‫روحانیت‬⁩ و مردم افتاده، باید ترمیم شود. راه ⁧‫اشتباه‬⁩ بوده. این را ما باید متوجه بشویم. نباید این‌گونه باشد. این‌ها مردمی بودند. الان چه شده که [برخی] این‌طور با ماشین به طلبه‌ها حمله می‌کنند؟ آیا این طلبه را که به او حمله کردی، می‌شناسی؟!

این طلبۀ بیچاره نه کاره‌ای است و نه متصدی کاری! اینجا کنار خیابان ایستاده و حتی ماشین ندارد سوار بشود. منتظر اتوبوس است. به فکر باشید! چه شده که به اینجا رسیده‌ایم؟ چرا مردم این‌طور ⁧‫اطمینان‬⁩ خود را به ما از دست داده‌اند؟! شما را به خدا حرف‌هایی نزنید که مردم را ⁧‫برنجاند‬⁩.

الان در شهرهایی هم که برخی از شما طلبه‌ها حضور دارید، حرف‌ها دارند و می‌گویند صد رحمت به قم و تهران! بعضی می‌گویند الان دو ماه است که ما در شهرمان نمی‌توانیم از خانه بیرون بیاییم! چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ در رفتار خود ⁧‫بازبینی‬⁩ کنیم. شرایط خوبی نیست.

حمله سیستماتیک پاسداران ولایت به خانواده‌های جاویدنامان قیام آبان ۹۸
مجبوریم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!