پزشکان و پرستاران از ارائه هرگونه توضیحی در مورد حملات بایوتروریستی به دانش آموزان منع شدند

0
75

هیچ‌یک از مسئولان وزارت بهداشت رژیم حاضر به مصاحبه و ارائه توضیح درباره آنچه اتفاق افتاده، نیستند. سخنگوی وزارت بهداشت پاسخ تلفن نمی‌دهد و مسئولان دیگر، مجوز مصاحبه درباره این موضوع را ندارند”.

“پزشکان و پرستاران از ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره مصدومان منتقل‌شده به بیمارستان‌شان هراس دارند…. بعضی می‌گویند، به آنها اعلام شده هیچ صحبتی نداشته باشند و اطلاعاتی ندهند؛ دستوراتی که گفته می‌شود از مقامات بالادستی و از خود وزارت بهداشت آمده است”.

این حملات بایوتروریستی که در آذرماه از شهر قم آغاز شد، روز چهارشنبه ۱۰ اسفند به تهران رسید. اورژانس تهران این روز را بحرانی‌ترین روز برای مراکز درمانی و اورژانس دانسته است. به گزارش هم‌میهن در این روز نزدیک به ۲۰۰ دانش‌آموز و معلم به مراکز درمانی منتقل و تعدادی نیز در آی‌سی‌یو بستری شدند.

هادی عبداللهی پزشک اورژانس که خودش مجروح شیمیایی جنگ ایران و عراق است به هم‌میهن می‌گوید علایمی که دانش‌اوزان مسموم شده شرح داده‌اند شبیه همان علایمی است که در جنگ و پس از حمله شیمیایی میان سربازان شایع می‌شد: «در ابتدا بوی سیر به مشام‌مان می‌خورد و بعد دچار همین عوارض می‌شدیم، به‌تدریج گاز روی پوست‌مان تاثیر می‌گذاشت و تنگی‌نفس پیدا می‌کردیم، بعد دچار سردرد شدید، سنگینی سر، گرفتگی عضلانی، تهوع و استفراغ می‌شدیم و علائم به اوج خود می‌رسید.»

سایت تاگس‌شاو وابسته به شبکه سراسری تلویزیون آلمان روز شنبه ۴ مارس (۱۳ اسفند) گزارش مفصلی درباره مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران منتشر کرده است.

در این گزارش که توسط گزارشگر این شبکه در استانبول تهیه شده از قول چند تن از اولیای دانش‌آموزان نوشته که آنها به جد معتقدند که رژیم اسلامی حاکم بر ایران در این مسمومیت‌ها دست دارد. یکی از این زنان گفته است: «من فکر می‌کنم دولت مقصر است. آنها نمی‌خواهند که دختران به مدرسه بروند چرا که دانش‌آموزان دختر علیه رژیم تظاهرات کردند و نمی‌خواهند حجاب داشته باشند.»

امیر فخرآور: بمباران شیمیایی مدارس دخترانه به دستور خامنه ای و همکاری حوزه های علمیه و سپاه پاسداران انجام می‌شود
قتل کودک دو ساله توسط پاسداران ولایت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!