ضرر روزانه ۲/۵ میلیون دلاری رژیم از خرابکاری در تأسیسات پارس جنوبی عسلویه

1
76

به گفته یک منبع مطلع، خرابکاری در تأسیسات پارس جنوبی عسلویه در «خط آب دریا پتروشیمی مبین» و «واحد دوم بخار پتروشیمی دماوند» روند صادرات گاز «اتان» از ایران را مختل کرده است.

بنا بر گزارش کارگران شاغل در این تاسیسات، دو هفته است که شکستگی خط C آب دریا و نشت سیستم خطوط لوله آب خنک‌کننده پتروشیمی مبین باعث شده است که به پتروشیمی‌های فاز یک منطقه ویژه انرژی عسلویه مثل پارس، پردیس، زاگرس، جم، نوری، آریاساسول که خوراک و یوتیلیتی را از پتروشیمی مبین انرژی دریافت می‌کنند، خسارت شدیدی وارد شود. وضعیت طوری شده که حتی خود واحد ASU پتروشیمی مبین متوقف شده است.

به دلیل خرابکاری شرافتمندانه در «خط آب دریا پتروشیمی مبین» و «واحد دوم بخار پتروشیمی دماوند» صادرات گاز اتان به شدت کاهش پیدا کرده و نزدیک صفر شده که روزانه بیش از ۲/۵ میلیون دلار به رژیم ضرر می‌زند. یکی از کارگران از وضعیت مجتمع پارس جنوبی می‌گوید: «شرایط در مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه امنیتی است و نیروهای پاسدار و لباس شخصی به اسم حراست و بسیج عملکرد پرسنل را برای جلوگیری از اعتصاب یا خرابکاری شرافتمندانه رصد می‌کنند».

وی همچنین می‌افزاید «هنوز مشخص نیست تعمیرات در پتروشیمی مبین بیرون چه زمانی طول می‌کشد اما چیزی که مشخص است پتروشیمی‌هایی که فعالیت‌شان وابسته به دریافت گاز سوخت، آب کولینگ، بخار و هوا از پتروشیمی مبین است از سرویس خارج شده‌اند.»

این منبع آگاه می‌گوید «در بعضی واحدها که حساس‌تر است نیروهای امنیتی با همکاری حراست و بسیج واحد مانیتورینگ پرسنل ایجاد کردند تا به عملکرد آنها و واحد مربوطه نظارت کنند. این واحد چراغ خاموش از یکی دو سال پیش کارش را شروع کرده بود اما این دو ماه گذشته حسابی نفوذشان بیشتر شده است به‌خصوص بعد از این خرابی‌ها به شدت روی عملکرد مدیران و پرسنل بخش HSE نظارت دارند.» با توجه به اینکه در فصل سرد سال به علت افزایش مصرف گاز، ایران با کمبود گاز مواجه می‌شود از آنجا که اتان خوراک اصلی پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی است حتا اگر تولید اتان در یک پالایشگاه به هر دلیل کم شود ضربه سنگینی وارد می‌شود.

یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه به هلاکت رسید
فرانس ۲۴: گلوله های ساخت کشورهای اروپایی به انقلابیون در ایران شلیک میشود

1 نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!