مولوی عبدالحمید: قانون اساسی ایران تبعیض‌آمیز و به‌روز‌نشده است

0

امام جمعه اهل سنت زاهدان از قوانین و سیاست‌های زن‌ستیز رژیم جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه سیزدهم آبان خواستار آن شد که جلوی سرکوب خونین و مرگ‌بار معترضان گرفته شود. عبدالحمید همچنین خواستار برگزاری رفراندوم فوری با حضور ناظران بین‌المللی برای «تغییر سیاست‌ها بر اساس خواسته‌های مردم» ایران شد.

امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان در صحبت‌های روز جمعه خود با انتقاد از قوانین جمهوری اسلامی و به روز نبودن آن‌ها، گفت: «قانون اساسی را ۴۳ سال ۴۴ سال پیش تدوین کردند و رفتند. والسلام. آن نسل دیگر بود و الان نسل دیگری آمده است. الان دنیا آن دنیا نیست، دنیای دیگری است. خوب این قانون هم باید تغییر پیدا می‌کرد در این مدت و به‌روز می‌شد.»

او همچنین با تاکید بر این‌که تبعیض علیه زنان در قوانین جمهوری اسلامی، اعتراضات زنان را رقم زده است، گفت: «امروز بیشترین اعتراضات مال زنان است، فریاد فریاد زنان است و زنان مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.»

او در ادامه تاکید کرد: ««زنان بی‌مهری دیده‌اند. چرا زنان روسری‌هایشان را می‌سوزانند؛ در حالی که پوشیدن روسری یک فرهنگ ایرانی و اسلامی است؟ چه کسی این زنان را به خشم درآورده است؟ این زنان چه بی‌مهری و ظلمی دیده‌اند که روسری‌هایشان را پاره می‌کنند و آتش می‌زنند؟ این پرسش‌ها را باید از خودمان بپرسیم.»

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version