دو امام جماعت در قم توسط دو جوان شجاع با لوله آهنی هدف قرار گرفتند

0
62

خبرگزاری حوزه به نقل از امام جماعت مسجد «متحدالمومنین» قم گزارش داد که دو تن از امامان جماعت مساجد این شهر روز دوشنبه هدف حمله دو جوان با «لوله آهنی» قرار گرفته‌اند.

‏بر اساس این گزارش، یکی از این روحانیون مصدوم شده و دیگری در بیمارستان بستری است و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

حجت الاسلام بوستانی امام جماعت مسجد متحدالمومنین قم، یکی از دو روحانی ای بود که توسط دو فرد شجاع مورد ضرب و شتم قرار گرفته.

وی در مورد چگونگی رخداد این حادثه گفت: روز دوشنبه هنگام برگشت از مسجد، با صحنه ای باور نکردنی روبه شدم، حجت الاسلام حیدری امام جماعت مسجد کوچه رهبر را دیدم که با تلفن همراه صحبت می کرد، بنده هم داخل خودرو بودم دست بلند کرده و سلام کرد، ناگهان دو جوان با لوله آهنی به طرف او رفتن و به سر و صورتش کوبیدند و مورد ضرب و شتم قرار دادند، وقتی چشمشان به من افتاد که عمامه دارم به ماشین من حمله ور شدند و تمام شیشه های ماشین را خورد کردند.

پایین آمدم تا جلویشان را بگیرم که من را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند و از ناحیه دست مجروح ساختند و به زمین افتادم و تنها با پا از خودم دفاع می کردم که تمام پاهایم کبود شده اند، هدفی هم جز کشتن نداشتند.

یک آخوند جوان به‌ نام مجتبی حسینی شامگاه پنج‌شنبه ششم مرداد در شهر کرج با چاقو مورد حمله قرار گرفت.

دهم تیرماه هم رسانه‌های ایران خبر دادند که امام‌جماعت یک مسجد در اصفهان با سلاح گرم هدف حمله یک موتورسوار ناشناس قرار گرفته است.

فروردین امسال هم دو طلبه اهل سنت گنبد کاووس با سلاح گرم کشته شدند. انگیزه این حمله «شخصی» اعلام شد.

چند روز پس از آن سه آخوند در محوطه حرم مشهد با چاقو مورد حمله قرار گرفتند و دو نفر از آنان کشته شدند. عامل این حمله روز ۳۰ خرداد اعدام شد.

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، پیشتر در همین زمینه گفته بود که بسیاری از طلاب به دلیل «متلک یا فحش» شنیدن از سوی مردم، کمتر با لباس آخوندی در مجامع عمومی ظاهر می‌شوند.

وب‌ سایت خبرآنلاین هم در سال‌ ۹۶ در گزارشی با عنوان «جایگاه روحانیت و دردسرهای آخوند بودن» نوشته بود: «شأن و جایگاه سنتی روحانیت امروز نسبت به دیروز کاهش یافته… بخشی از آن حاصل عملکرد همین نظام است.»

منطقه سبز بغداد در کنترل هواداران مقتدی صدر
امیرعبداللهیان در مسکو: به دنبال تضمین های قوی تر از آمریکا هستیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!