کارمند پیشین: توییتر ماموران امنیتی «دولت‌های متخاصم» را استخدام کرده است

0
40

پیتر زاتکو، فرد افشاگر، که قبلاً رئیس بخش امنیت توییتر بود و بعدا اخراج شد، گفته که مدیران توییتر درباره آسیب‌پذیری‌های امنیتی خود به هیئت مدیره و ناظران دولتی دروغ گفته‌اند؛ از جمله در مواردی که می‌تواند در را برای جاسوسی یا عملیات نفوذ خارجی، کارزارهای هکری و اطلاعات نادرست باز کند.
زاتکو همچنین می‌گوید که مدیران توییتر ابزارهای لازم برای برآورد تعداد واقعی «بات»‌ها، یا حساب‌های جعلی، و مقابله با آنها را ندارند. این بات‌ها در جریان عقب‌نشینی اخیر ایلان ماسک، کارپرداز و سرمایه‌دار مشهور، از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر به موضوعی عمده تبدیل شده‌اند.
این افشاگر تاکید می‌کند که توییتر به ویژه در برابر دخالت دولت‌های خارجی آسیب‌پذیر است، به‌طوری که امنیت ملی ایالات متحده را تضعیف می‌کند. او می‌گوید تعدادی از ماموران امنیتی دولت‌های متخاصم خارجی به توییتر نفوذ کرده‌اند، و تحت عنوان کارمند برای این شرکت کار می‌کنند.
بر اساس متن افشاگرانه‌ای که «سی‌ان‌ان» به دست آورده است، دولت آمریکا مدت کوتاهی قبل از اخراج زاتکو، شواهد مشخصی در اختیار توییتر قرار داده بود مبنی بر اینکه حداقل یکی از کارمندانش، یا شاید تعدادی بیشتر، برای دستگاه امنیتی یک کشور خارجی کار می‌کند.
به گفته زاتکو، سال گذشته، پیش از حمله روسیه به اوکراین، پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر که در آن زمان یکی از مدیران ارشد فناوری این کمپانی بود، به وی گفته بود شاید بهتر باشد به منظور توسعه، توییتر تلاش کند خود را با خواسته‌های دولت روسیه مبنی بر کنترل اطلاعات کاربران در این کشور تطابق دهد.
به گفته زاتکو، این پیشنهاد آگراوال که می‌توانست منجر به سانسور یا نظارت گسترده دولت روسیه بر توییتر شود، در نهایت نادیده گرفته شد، اما کماکان نشانه هشداردهنده‌ای بود مبنی بر اینکه توییتر تا چه حد حاضر است به خواست دیکتاتورها گردن بگذارد.

نتانیاهو: توافق هسته‌ای تا سال ۲۰۳۱ یک تریلیون دلار به جیب رژیم اسلامی حاکم بر ایران واریز خواهد کرد
جروزالم پست: سیاست امریکا علیه گروه های تروریستی نیابتی رژیم حاکم بر ایران تغییر کرده است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!