پناهیان: ما دبیرستانی بودیم که در بسیج محله‌ها اسلحه دست می‌گرفتیم

0
58

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در سوگواره احلی من العسل کنار قبر خمینی گفت: حضرت امام با جوانان دبیرستانی انقلاب کردند. وقتی دبیرستانی ها انقلاب امام خمینی را فهمیدند و به میدان آمدند، انقلاب پیروز شد. بن مایه بسیج را همین دبیرستانی ها تشکیل دادند. حضرت امام با دبیرستانی ها مقابل جریان های تروریستی سهمگینی ایستادند. ما دبیرستانی بودیم که در بسیج محله ها اسلحه دست می گرفتیم و امنیت شهر را در کوچه پس کوچه های محله ها حفظ می کردیم.

وی ادامه داد: من از شما می خواهم در این طور جلسات یا زندگی خودتان تأمل کنید در وصیتنامه های دبیرستانی هایی که امام آنها را به اوج رساند. متأسفانه بعد از دفاع مقدس کمی به دبیرستانی ها بی توجهی شد و نظام آموزش و پرورش تحول لازم را پیدا نکرد. ممکن است الآن نظام آموزش و پرورش فرقی بین متوسطه اول و دوم قائل نشود. از این جهت که اینها انسان های مکلف و شرعا مسئول در برابر خداوند عالم هستند. شاید نظام آموزشی مدرسه هم باید تغییر کند. تا حدی این تغییرات هست و ما باید گام های بسیار بلندتری را برداریم.

پناهیان افزود: من از نوجوانان می خواهم که هر کدام یک وصیتنامه بنویسند انگار می خواهند به شهادت برسند؛ الهی ۱۰۰ سال دیگر عمر کنند ولی به تأسی از این شهدای بزرگ که بسیاری از آنها نوجوان بودند یا از نوجوانی شهادت طلبی را شروع کردند، یک وصیتنامه بنویسید.

وی گفت: رسم روزگار این است که پسرها و دخترها یا از پدر و مادر خودشان دیندارتر می شوند و یا دین پدر و مادرشان را کنار می گذارند؛ چون پسرها و دخترها تغییر می خواهند.

لبنان-پایگاه جنتا-سال ۶۱- از سمت راست: سید عباس موسوی فرمانده حزب الله لبنان، علیرضا پناهیان

مدیرکل آموزش و پرورش تهران: مدرسه ایده‌آل ما در تعامل با مسجد است
فرمانده ارشد تروریستهای جهاد اسلامی در حمله اسرائیل به غزه کشته شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!