استاد حوزه علمیه: فقط دو دهم درصد مردم در نماز جمعه شرکت می‌کنند

0
54

محمدعلی ایازی، عضو مجمع محققان و مدرسان حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با پایگاه خبری دیده‌بان ایران درباره دین‌زده شدن مردم گفت: تنها دو دهم درصد از مردم یک شهر در نمازجمعه شرکت می‌کنند. دشمن هم نمی‌توانست تا به این اندازه مخاطب نماز جمعه را کاهش دهد.

این محقق علوم دینی عنوان کرد: به هر میزان که منزلت ائمه جمعه کاهش پیدا کرده “فرصت‌طلبان” تریبون را گرفته‌اند. تحرکات یک “جناح خاص” از نماز جمعه مشهد و اصفهان آغاز می‌شود. عده‌ای با استفاده از امکانات عمومی، فضای نماز جمعه را تبدیل به محلی جهت تسویه‌حساب شخصی با افراد کرده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد، برخی از کانون‌های سیاسی فکر می‌کنند که اگر بتوانند اهداف خود را در نماز جمعه مشهد و اصفهان آزمایش کنند، این امکان را پیدا خواهند کرد تا موضوعات مدنظر خود را به کل کشور تسری دهند.

وی در خصوص ضعیف کلی کشور گفت: ما متأسفانه امروز شاهدیم حکومت کارآمدی لازم را ندارد، بعضا افراد ضعیف و کارنابلد بر مصادر حکومتی تکیه زده اند؛ وضعیت تورم، گرانی، سوءاستفاده، رشوه‌خواری و اینکه یک عده خاصی مثل اختاپوس بر ثروت‌های کشور دست گذاشته‌اند و از سوی دیگر وضعیت کشور را به بن‌بست کشانده‌اند و ارتباطات کشور که اصل سیاست آن بر «نه شرقی، نه غربی» بوده را به «نه غربی، نه غربی» تبدیل کرده‌اند. این اتفاقات عامل این شده که مسائل اصلی کشور به فراموشی سپرده شود و دنبال چیزهای تصنعی و مشغول کردن بروند.

تایید دیگری بر کتاب رفیق آیت الله؛ سر تیم محافظان خمینی: رهبر سابق جمهوری اسلامی با دارو ترور شد
میدان قاسم سلیمانی رفسنجان در سیلاب غرق شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!