افزایش کارتن خواب‌های خانوادگی در ایران؛ برخی مدرک دکترا دارند

0
126

مدیر موسسه پایان کارتن خوابی از افزایش جمعیت کارتن‌خواب ها در ایران خبر داده است و گفته شمار افراد تحصیل کرده کارتن خواب نیز در حال افزایش است.

علی حیدری، مدیر موسسه پایان کارتن خوابی، در مصاحبه با وبسایت رکنا گفت اگر وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود نرود، به‌زودی شاهد خانواده‌های کارتن‌خواب نیز در ایران خواهیم بود.

حیدری در این باره توضیح داد: در شرایط کنونی خانواده‌های قشر متوسط به حومه شهرها کوچ کرده‌اند و خانواده‌هایی که در حاشیه شهرها بودند دیگر جایی برای رفتن ندارند و به صورت خانوادگی به سمت کارتن‌خوابی و چادرنشینی روی آورده‌اند.

مدیر موسسه پایان کارتن خوابی، درباره آمار کارتن‌خواب‌های تهران گفت که بر اساس آمارهای غیر رسمی تنها در تهران ۵۵ هزار کارتن خواب وجود دارد که ۲۰ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند.

علی حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از ۸۵ درصد معتاد هستند، گفت: بسیاری از این افراد به سمت مصرف متادون نیز رفته بودند. به گفته وی، ۳۰ درصد افراد کارتن خواب دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا، حدود ۵ درصد لیسانس به بالا و در موارد نادر، افرادی که مدرک دکتری دارند نیز کارتن خواب شده‌اند.

مدیر موسسه پایان کارتن خوابی در ادامه افزود: ما با یک جمعیت حدود ۳ میلیون نفری در کل کشور رو به رو هستیم. در این آمار، این ها فقط کارتن خواب هستند و نباید زباله گردها را با آن ها یکی دانست.

حیدری در پاسخ به اینکه چه تعداد از کارتن خواب ها مهاجر هستند؟ گفت: وقتی مهاجران افغانستانی به کشور می آیند، با اندوخته مالی وارد ایران می شوند. واقعیت این نیست که آن ها در وضعیت خیلی بدی هستند. برای همین در بین اقشار کارتن خواب، موارد اندکی را می بینیم که مهاجر باشند و اگر نمونه ای دیده شود، دلیلش می تواند اعتیاد باشد.

پیش از این گزارش‌های متعددی از گسترش اتوبوس‌خوابی، قبر خوابی و حتی لوله خوابی در ایران منتشر شده بود که همگی حاکی افزایش جمعیت بی خانمان ایران در نتیجه وضعیت وخیم اقتصادی کشور دارند.

بحران شدید مخاطب در صدا و سیمای رژیم؛ سریال ها ۱۰ درصد بیننده دارند
مشاور ارشد خامنه‌ای: توانایی ساخت بمب اتمی را داریم و آماده حمله به عمق استراتژیک اسرائیل هستیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!