علم‌الهدی: آنها که می‌گویند عدالت مقدم بر ولایت است، معنای ولایت و عدالت را نفهمیده اند

0

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ولایت‌مداری در سایه پذیرفتن حکومت و ولایت حضرت امام زمان حاصل می‌شود و لازمه پذیرش این‌ ولایت، پذیرش حجت امام زمان و ولی‌فقیه است.

احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به حدیث سلسله‌الذهب افزود: ولایت مداری تنها برپایی جشن غدیر و عزای عاشورا نیست، ولایت‌مداری پذیرش حاکمیت ولایی در زندگی اجتماعی است.

به نوشته ایرنا، امام جمعه مشهد گفت: آنها که می گویند عدالت مقدم بر ولایت است، معنای ولایت و عدالت را نفهمیده اند، امکان ندارد جز در سایه ولایت، عدالت اجرا شود، بیان اینها انحراف است و شبهه در برابر راهی است که شهدای ما برای آن خون داده‌اند .

علم الهدی ادامه داد: این زمزمه ای که عده‌ای آن در قالب شعار انقلابی مطرح می‌کنند، رگه‌ای از نفوذ دشمن در جریان انقلابی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین گفت: در حال حاضر سنتهای محلی که نشان از ولایت مداری است، کاهش یافته است، در گذشته و در ایام اعیاد قربان و غدیر در مناطق مختلف مراسم ویژه سادات در دید و بازدیدها صورت می‌گرفت که امروز این مراسم کمرنگ شده است.

علم الهدی خواستار احیای رسوم مذهبی مذکور شد و افزود: این دید و بازدیدها و سنتهای گذشته نشان دهنده عشق به حضرت علی (ع) بوده‌ است، زنده نگه داشتن این شعائر ولایت و عشق به اهل بیت(ع) را زنده می‌کند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version