شناسایی سرتیپ پاسدار فریدون محمدی سقایی عامل استقرار سامانه‌های دفاع سپاه پاسداران در سوریه و لبنان توسط اسرائیل

0
188

یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی که یک سایت اطلاعاتی «مستقل» به نام اینتلی‌تایمز را اداره می‌کند، روز دوشنبه ۱۳ تیر مدعی شد سرتیپ پاسدار فریدون محمدی سقایی، یک مقام ارشد سپاه پاسداران، عامل استقرار سامانه‌های دفاع هوایی سپاه پاسداران در سوریه و لبنان است.

به گفته رونن سولومون، مدیر اینتلی‌تایمز، سرتیپ سقایی، معاون هماهنگ‌ کننده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، ماموریت استقرار سامانه‌های دفاع هوایی سپاه پاسداران در سوریه و لبنان را برعهده دارد.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست روز دوشنبه به نقل از سولومون نوشت که او در تماس با «منابع اطلاعاتی آمریکا» به نام درست این نظامی ارشد سپاه پاسداران دست پیدا کرده است.

ابتدا رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی روز ۱۰ تیر، ساعاتی پس از حمله هوایی منتسب به اسرائیل به شهرک حمیدیه در بندر طرطوس سوریه، به نام سرتیپ سقایی اشاره کردند. رسانه‌های عرب‌زبان منطقه روز ۱۱ تیر اعلام کردند که محموله نظامی تازه رسیده از ایران هدف حمله هوایی منتسب به اسرائیل قرار گرفته است.

هر چند مقامات رسمی اسرائیل به نام سرتیپ سقایی به عنوان کسی که مسئول استقرار پدافند هوایی سپاه پاسداران در سوریه است، اشاره نکرده‌اند اما رسانه‌ای شدن نام مقامات رژیم حاکم بر ایران، ممکن است به این معنی باشد که او در سیبل اهداف اسرائیل قرار گرفته است.

سرتیپ پاسدار سقایی معاون امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران است.

گزارش سازمان امنیت آلمان در مورد فعالیت های رژیم حاکم بر ایران در این کشور
معاهده استرداد محکومان در کمیته روابط خارجی پارلمان بلژیک تصویب شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!