حمله ارتش اسرائیل به منطقه موشکی-هسته ای پارچین در شرق تهران

0
140

تنها چند روز پس از ترور سرهنگ پاسدار «حسن صیادخدایی» در تهران، ارتش اسرائیل با حمله پهپادی به یکی از کارخانجات منطقه نظامی پارچین، خسارات سنگینی به این تاسیسات وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری کنگره ملی ایرانیان، شامگاه چهارشنبه چهارم خرداد، رسانه‌های داخل ایران از بروز «حادثه صنعتی» در یکی از کارخانجات منطقه پارچین، وابسته به صنایع دفاعی رژیم حاکم بر ایران خبر دادند.

وزارت دفاع رژیم حاکم بر ایران بدون اشاره به جزییات، وقوع حادثه در یکی از مراکز این وزارت‌خانه در پارچین را تأیید و اعلام کرد در جریان این حادثه «مهندس احسان قد بیگی» فوت کرده و یک نفر دیگر مجروح شده است. در این اطلاعیه اعلام شده است تحقیقات درباره علت این سانحه در دست بررسی است. وزارت دفاع رژیم حاکم بر ابران توضیحی درباره این مرکز نداده و آن را یکی از مراکز تحقیقاتی وابسته به خود معرفی کرده است.

احسان قدبیگی، رتبه ۱۴۰ کنکور و فارغ التحصیل رشته مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

منطقه نظامی پارچین در شرق تهران محل استقرار صنایع نظامی ایران از جمله صنایع تولید و نگه‌داری موشک و همچنین برخی تاسیسات اتمی است. مراکز نظامی و اتمی ایران طی سال‌های اخیر همواره مورد حملات پهپادی، سایبری ارتش اسرائیل قرار گرفته است.

پیشتر در تیر ۹۹ نیز انفجار مهیبی در مجتمع نظامی پارچین اتفاق افتاد که سران رژیم آن را به نشت و انفجار در مخزن گاز منتسب کردند.

انفجار بزرگی هم در سال ۲۰۱۱، بخش‌های وسیعی از زرادخانه بیدگنه در یک پایگاه موشکی در ۳۰ مایلی غرب پایتخت ایران را نابود کرد و به کشته‌شدن ۱۷ نفر از اعضای سپاه پاسداران از جمله حسن مقدم از مهمترین چهره‌های توسعه برنامه موشکی رژیم منجر شد.

خبری که خبرگزاری مهر حذف کرد؛ نظام هر روز به لبه پرتگاه نزدیک‌تر می‌شود
افشای دیدار محرمانه مقامات دولت اوباما با جواد ظریف در سال ۲۰۱۸ در نیویورک

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!