فرمانده ارشد سپاه پاسداران، لغو تحریم‌ها در ازای توقف پیگیری انتقام قاسم سلیمانی را رد کرد

0

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌گوید دست کشیدن از طرح «انتقام» کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در ازای لغو تحریم‌ها «خیالی باطل است».

علیرضا تنگسیری روز پنجشنبه اول اردیبهشت گفت که کشورهای به گفته او «دشمن»، «حالا مرتب پیغام می‌دهند اگر از انتقام حاج قاسم دست بکشید، فلان امتیاز را می‌دهیم و فلان تحریم را بر می‌داریم، اما این خیالی باطل است».

این فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید: «هم آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بر گرفتن انتقام تاکید دارد و هم فرمانده سپاه گفته که انتقام حتمی است اما جا و مکان را ما تعیین می‌کنیم».

قبلا یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات احیای برجام در وین روز ۱۰ فروردین به رادیوفردا گفته بود که تعهد حکومت رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای توقف پیگیری عملیاتی پرونده کشته‌ شدن قاسم سلیمانی، یکی از شروط اصلی خارج‌ کردن سپاه از فهرست تروریستی دولت آمریکا است.

این منبع با اشاره به تاکید ایران برای خارج کردن سپاه پاسداران از این فهرست که به آخرین مانع در مذاکرات هسته‌ای تبدیل شده است، گفت نهادهای امنیتی آمریکا اطلاعات دقیقی درباره برنامه‌ریزی تهران برای اقدام علیه برخی مقام‌های دولت سابق آمریکا دارند که متهم به دخالت در کشته شدن قاسم سلیمانی هستند، و در چنین شرایطی امکان موافقت با درخواست رژیم اسلامی حاکم بر ایران از سوی واشینگتن وجود ندارد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version