فرزند یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در اثر تیراندازی، در زاهدان کشته شد

0
73

در اولین ساعات روز شنبه، خودروی حامل حسین الماسی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان هدف حمله مسلحانه قرار گرفته و محافظ او که خود عضو سپاه و فرزند یکی از فرماندهان ارشد آن در سیستان و بلوچستان بوده، کشته شده است.

به گزارش رسانه‌ها مهاجمان مسلح در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان به سمت خودروی حامل فرمانده ارشد سپاه تیراندازی کردند. مقام‌های رسمی فرد کشته شده را محمود آبسالان، فرزند پرویز آبسالان، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، در تیپ سلمان فارسی معرفی کرده‌اند.

حسین الماسی در این حمله آسیبی ندیده است. از وی به عنوان فرمانده تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی در استان سیستان و بلوچستان یاد شده است. همزمان با انتشار خبر کشته شدن محافظ حسین الماسی، در شبکه‌های اجتماعی گزارش های تایید نشده‌ای درباره زخمی و بستری شدن آقای الماسی منتشر شده است. کانال تلگرامی رصد بلوچ یک فیلم ویدیویی منتشر کرده که به گفته این کانال ترخیص جسد محمود آبسالان از بیمارستان را نشان می‌دهد.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی – انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به خبرگزاری ایرنا گفته است تیراندازی به محل استقرار یک ایست بازرسی در زاهدان بوده و “عوامل آن دستگیر شده‌اند.” معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفته است “اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی” در جریان است.

تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی که در سیستان و بلوچستان مستقر است در زمان جنگ از گردان‌های لشکر ۴۱ ثارالله سپاه پاسداران بود که از سال ۵۹ به فرماندهی قاسم سلیمانی به عنوان گردانی از نیروهای سپاه کرمان، سیستان و بلوچستان، و هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان نیروهای سلمان فارسی تیپ تکاوری نیروهای زمینی سپاه پاسداران بودند.”

حسین الماسی، فرمانده همین تیپ سال گذشته در معرفی نیروهای تحت فرمانده‌اش گفت این نیروها از سال ۹۵ “آموزش‌های لازم و مخصوصی دیده‌اند و از آن به بعد ماموریت های مربوط به مرزها و امنیت پایدار در روستاها مختص آنان بود.”

احمد خاتمی: ادامه مذاکرات وین منوط به پذیرش شروط خامنه ای است
حزب الله لبنان خواستار ۲۵ میلیون دلار بودجه اضافی از دفتر خامنه ای شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!