بیانیه خانواده های دادخواه آبان، علیه ۱۵ سازمان حقوق بشری

0
135

۲۳ نفر از خانواده‌های دادخواه آبان در جواب به بیانیه‌ی ۱۵ سازمان حقوق بشری که به تازگی منتشر شده بود و برگزار کنندگان «دادگاه آبان» بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند.

این خانواده‌ها با تاکید بر این موضوع که متن ۱۲ صفحه‌ای بیاینه ۱۵ سازمان حقوق بشری مورد تاییدشان نیست و این متن بدون هماهنگی و مشورت با آن‌‌ها تنظیم شده، نوشته‌اند: هیچ‌کس نماینده ما خانواده‌های دادخواه نبوده و نخواهد بود و اگر قرار است کسی راوی رنج ما باشد باید از ما اجازه گرفته شود.

در ادامه این بیاینه آن‌ها در رابطه با دادگاه آبان که در لندن برگزار شد نیز نوشته‌اند: حضور ما در این دادگاه صرفا به دلیل استفاده از پلتفرمی برای رساندن صدایمان بود و به معنی تایید هیچ‌یک از اشخاص برگزار کننده دادگاه نیست.

اما گویا هویت خانواده‌ها برای شما به «شاهدین دادگاه آبان» تقلیل یافته و سعی دارید نشان دهید که تمامی فشارهای جمهوری اسلامی به ما، صرفا به دلیل دادگاه آبان بوده؛ خیر اینگونه نیست.

آن‌ها که از «مصادره» شدن درد و رنجشان گلایه‌مندند، می‌گویند، شما نه نماینده خانواده‌های دادخواه هستید و نه آبان را چون ما درک کرده و زیسته‌اید.

به تازگی ۱۵ سازمان حقوق بشری با انتشار بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند، بعد از برگزاری دادگاه آبان خانواده‌ها تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده‌اند و از نهادهای بین المللی خواستار واکنش شده بودند.

ولودیمیر زلنسکی از بازداشت مدودچوک “پدرخوانده” پوتین خبر داد
سفیر ترکیه در واشنگتن: برنامه اتمی رژیم حاکم بر ایران تهدیدی برای اسرائیل و ترکیه است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!