گاردین: رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای روسیه سلاح قاچاق می کند

0
48

روزنامه بریتانیایی گاردین به نقل از «افرادی از تروریست های مورد حمایت رژیم حاکم بر ایران در عراق و منابع اطلاعاتی محلی» گزارش کرده است که روسیه بخشی از مهمات و تجهیزات نظامی مورد نیاز خود در جنگ اوکراین را از طریق «عراق و شبکه‌های قاچاق سلاح ایران» دریافت می‌کند.

گاردین نوشته است که از جمله پس از تضعیف عملیات نظامی روسیه در ماه گذشته میلادی، آرپی‌جی و موشک‌های ضد تانک و همچنین سامانه‌های راکت‌انداز طراحی شده برزیلی، از عراق و «از طریق ایران» به روسیه فرستاده شده است.

بر اساس این گزارش، «یک منبع که خود در کمک به نقل‌وانتقال این سلاح‌ها دخیل بوده» به گاردین گفته است که ایران به تازگی نه تنها موشک‌های «باور ۳۷۳» ساخت خود را به روسیه اهدا کرده، بلکه یک موشک اس-۳۰۰ دریافت شده از سوی روسیه را نیز به مسکو پس داده است.

بر اساس این گزارش، آرپی‌جی و موشک‌های ضد تانک در اختیار حشدالشعبی، ششم فروردین‌ماه از مرز شلمچه به ایران منتقل شد و در آنجا توسط نظامیان ایران دریافت شده و از طریق دریا به روسیه منتقل شده است.

به گفته افراد حشدالشعبی، این گروه همچنین دو سامانه پرتاب موشک «آستروس دو» با طراحی برزیلی را که در عراق به عنوان نسخه دارای مجوز سجیل ۶۰ شناخته می‌شود، «قطعه قطعه» کرده و بعد این قطعات با سه کشتی باری – دو کشتی با پرچم روسیه و یک کشتی با پرچم ایران – از بندر انزلی ایران به بندر آستراخان روسیه منتقل شده اند.

واشنگتن فری‌بیکن: احیای برجام میلیاردها دلار به جیب چهار کمپانی روسی می‌ریزد
ولودیمیر زلنسکی از بازداشت مدودچوک “پدرخوانده” پوتین خبر داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!