التماس امیرعبداللهیان به بایدن؛ دست‌کم یک تحریم را لغو کنید!

0
64

حسین امیرعبداللهیان، با انتقاد از “شروط جدید” آمریکا برای لغو تحریم‌ها، از جو بایدن، خواسته برای اثبات “حسن نیت” خود دست‌کم “یک مورد از تحریم‌ها را با فرمان اجرایی” لغو کند.

هم‌زمان ۲۵۰ نماینده مجلس رژیم اسلامی حاکم بر ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور هشدار داده‌اند که “وعده‌های شفاهی” رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند تضمینی برای پایبندی این کشور به توافق احتمالی باشد.

با گذشت یک سال از مذاکرات غیر مستقیم رژیم حاکم بر ایران و آمریکا در وین برای احیای برجام و رفع تحریم‌های رژیم، این گفت‌وگوها هنوز به نتیجه نرسیده است.

امیرعبداللهیان امروز گفت که آمریکا “در دو، سه هفته گذشته زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کرده” که به گفته او در تضاد با پیش‌نویس متنی است که در جریان مذاکرات و برای رسیدن به توافق تهیه شده است.

امیرعبداللهیان اعلام کرد که رژیم اسلامی حاکم بر ایران به این نتیجه رسیده که نفعی در مذاکره مستقیم با آمریکا ندارد، به این دلیل که “آمریکایی‌ها هنوز روی زمین اقداماتی انجام نداده‌اند که بتوانیم یک چشم‌اندازی را در این زمینه مشاهده کنیم.”

او از دولت آمریکا خواست برای نشان دادن “حسن نیت” خود اقداماتی “ملموس و علنی” انجام دهد و گفت آزاد کردن بخشی از درآمدهای بلوکه شده ایران می‌تواند از جمله این اقدامات باشد.

وزیر امور خارجه رژیم حاکم بر ایران گفت: “آقای بایدن که دائم صحبت از حسن نیت می‌کند، یک مورد از تحریم‌ها را با فرمان اجرایی خود به نشانه حسن نیت لغو کند.”

منابع غربی: آزادسازی پولهای بلوکه شده، شایعه است
واشنگتن فری‌بیکن: احیای برجام میلیاردها دلار به جیب چهار کمپانی روسی می‌ریزد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!