قرارداد ۲۵ ساله؛ چینی‌ها وارد مازندران شدند

0

نمایندگان شرکت مهندسی ساخت‌وساز دولتی چین در چارچوب قرارداد ۲۵ ساله این کشور با رژیم اسلامی حاکم بر ایران و با هدف سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری وارد استان مازندران شدند.

ایرنا گزارش کرد نمایندگان این شرکت چینی روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین با مقام‌های ارشد استان مازندران درباره زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان دیدار و گفتگو کرده‌اند.

حسن خیریان‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران زمینه‌های مورد علاقه این شرکت به منظور سرمایه‌گذاری در این استان را حوزه‌های «بنادر، ساختمان و سدسازی» اعلام کرده است.

نماینده شرکت چینی هم در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در مازندران آغاز روند بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استانی ایران برای این شرکت چینی در قالب قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: از استاندار مازندران تشکر می‌کنم که این جلسه را برای آغاز فرآیند همکاری بین این شرکت و مازندران به عنوان نخستین استان هدف ما برای سرمایه‌گذاری برگزار کرد».

گوآ، گفت که آنها می‌دانند «مازندران یکی از قوی‌ترین استان‌ها از نظر اقتصادی» است و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در ایران را از این استان آغاز کرده‌اند.

او گفت شرک ساخت‌وساز دولتی چین علاقه دارد در زمینه «راه‌آهن، ساختمان‌سازی، سدسازی و بسیاری از پروژه‌های مهم و بزرگ دیگر» با ایران همکاری کند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version