پخش ۱۵ کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اطراف تهران

0
153

هم‌زمان با مذاکرات هسته‌ای در وین و گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی سازمان ملل در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شد که رژیم اسلامی حاکم بر ایران ۱۵ کیلوگرم از اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۵٪ را در اطراف شهر تهران پخش کرده است.

پیشینه این خبر به سخنرانی بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل برمی‌گردد او در آن سخنرانی ضمن شماتت نهادهای بین‌المللی از مماشات با جمهوری اسلامی اعلام کرده بود: «آنچه ایران پنهان می‌کند، اسرائیل خواهد یافت».

نخست‌وزیر وقت اسرائیل از کشف یک «انبار اتمی» جمهوری اسلامی سخن گفت و از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا آن را بازرسی کند و اروپایی‌ها را به دلیل چشم‌پوشی از تخلفات رژیم اسلامی حاکم بر ایران سرزنش کرد.

نتانیاهو در صحن سازمان ملل در حالی ‌که تصاویری از انبار هسته‌ای ترقوزآباد را در دست گرفته بود و نشان می‌داد گفت: «ایناهاش. می‌بینید، مانند این انبار اتمی، دیگر این دومین سایت مخفی دیگر… آن‌ها ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را حذف کردند. میدونی باهاش چیکار کردند؟ آن‌ها ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو داشتند، باید آن را از سایت خارج می‌کردند، بنابراین آن را بیرون آوردند و برای پنهان کردن شواهد آن را در اطراف تهران پخش کردند. ساکنان در معرض خطر تهران ممکن است بخواهند بدانند که فقط با ۲۹٫۹۹ دلار می‌توانند یک آشکارساز گایگر مولر (Gieger- muller counter) تهیه کنند که تا امروز فقط چهار میلیون ریال ایران است… این مواد رادیواکتیو را گرفتند و در تهران پخش کردند.

اکنون، مقامات ایرانی که الآن دارند آن سایت را پاک‌سازی می‌کنند، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند، زیرا حداقل، حداقل ۱۵ کانتینر کشتی، غول‌پیکر، ۱۵ کانتینر کشتی پر از تجهیزات و مواد مرتبط هسته‌ای در آنجا ذخیره‌شده‌اند. اکنون، ازآنجایی‌که هر یک از آن کانتینرها می‌تواند ۲۰ تن مواد را در خود جای دهد، این بدان معناست که این سایت حاوی ۳۰۰ تن، ۳۰۰ تن تجهیزات و مواد هسته‌ای است.

درست همین‌جا، بنابراین، نمایندگان محترم، شما باید از خود یک سؤال بپرسید. چرا ایران یک آرشیو اتمی مخفی و یک انبار مخفی اتمی داشت؟ چون بالاخره وقتی آفریقای جنوبی و لیبی از برنامه‌های هسته‌ای خود دست کشیدند، اولین کاری که کردند این بود که هم آرشیوها و هم مواد و تجهیزات را نابود کردند.

و پاسخ به سؤال ساده است. دلیل اینکه ایران آرشیو اتمی و انبار اتمی خود را نابود نکرد این است که از هدف خود برای ساخت سلاح هسته‌ای دست نکشیده است. درواقع، برنامه‌ریزی کرد تا چند سال دیگر از هردوی این سایت‌ها استفاده کند، زمانی که زمان انفجار بمب اتم فرامی‌رسد. اما خانم‌ها و آقایان، مطمئن باشید که این اتفاق نخواهد افتاد. این اتفاق نخواهد افتاد زیرا آنچه ایران پنهان می‌کند، اسرائیل خواهد یافت. خانم‌ها و آقایان، من پیامی به رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آقای یوکیا آمانو دارم. خوب آقای آمانو، کار درست را انجام دهید. برو این انبار اتمی را بررسی کن، قبل از اینکه ایرانی‌ها پاک‌سازی آن را تمام کنند.

نمایندگان محترم؛ یادتان هست چه زمانی به ما قول دادند که بازرسی می‌تواند هر زمان و هر مکان انجام شود؟ به یاد داشته باشید که؟ در هر زمان در هر نقطه؟ خوب، در مورد بازرسی در اینجا، در حال حاضر چطور؟ آقای آمانو تا زمانی که در آن هستید، سایت‌های مخفی دیگری را که به شما گفتیم بررسی کنید. یک‌بار برای همیشه حقیقت ایران را به دنیا بگویید…»

اکنون با توجه به گزارش اخیر آژانس اتمی سازمان ملل فاش شده است رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای پاک کردن ردپای خود در مرکز هسته‌ای الغدیر ۱۵ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۵٪ را در فاضلاب شهری رها کرده است.

این اقدام در حالی است که عمده فاضلاب آن منطقه به مناطق کشاورزی و صیفی‌کاری‌هایی منتقل می‌شود که عمدتاً مورد مصرف شهروندان تهرانی و چه‌بسا استان‌های هم‌جوار قرار می‌گیرد و تنها یکی از نتایج این جنایت هسته‌ای «سونامی سرطان» است، زنگ خطر و هشداری بسیاری جدی برای همه ایرانیان.

صرف‌نظر از آلودگی منطقه ترقوزآباد و حسن‌آباد جمهوری اسلامی پیش‌تر نیز در منطقه مبارک‌آباد تهران در لویزان تهران نیز اقدام به مخفی کردن اورانیوم و آزمایش‌های هسته‌ای در یکی از شلوغ‌ترین مناطق مسکونی شمال تهران نموده بود که پس از اطلاع آژانس اتمی سازمان ملل و قصد بازدید از آن طی ۲۴ ساعت با خاک‌برداری در عمق ۱۰۰ متری و انتقال آن با صدها کامیون سعی در از بین بردن آثار فعالیت‌های خود داشت که البته از دید دوربین‌های ماهواره‌های هرگز مخفی نماند و اگرچه مورد واکنش جدی آژانس و ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای حکام گشت اما هرگز مشخص نشد چه بر سر آن خاک‌های آلوده آمد و جمهوری اسلامی آن‌ها را به چه منطقه چه‌بسا مسکونی دیگری منتقل کرد؟

در همین روزها و طی هفته گذشته وجاری مجددا جمهوری اسلامی از بیم بازرسی سرزده بازرسان آژانس انرژی هسته ای سازمان ملل در حال تخریب یک سایت اتمی دیگر است و این بار در غرب ایران ، در منطقه مریوان.

موسسه علوم و امنیت بین‌الملل روز گذشته ۱۲ اسفند ۲۷۰۰ شواهد جدیدی از فعالیت‌های تخریب آشکار رژیم ایران در سایت مریوان و در مقیاس بزرگ برای تولید سلاح‌های هسته‌ای را برملا کرد.

این گزارش نشان می دهد که این سایت شامل یک منطقه توسعه و پشتیبانی لجستیکی و یک سایت آزمایش خارجی است که در حدود ۱٫۵ کیلومتری شمال شرقی سایت پشتیبانی قرار دارد.

اگرچه سایت پشتیبانی در ژوئیه ۲۰۱۹ تخریب شد، اما به نظر می رسد سایت آزمایش خارجی تا حد زیادی حتی پس از بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از مریوان در اواخر تابستان ۲۰۲۰. دست نخورده باقی مانده بود که طی روزهای گذشته کامیونها و ماشین آلات سپاه پاسداران با جدیت در حال نابودی آن هستند.

طالبان: نوروز رسم مختص مجوسی هاست، آن را برگزار نمی کنیم
بلینکن به لاوروف: تحریم های آمریکا علیه روسیه ربطی به برجام ندارد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!