عضو مجمع روحانیون مبارز: ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به نتیجه نرسد/ رحمانی فضلی چه جایگاهی در نظام دارد؟

0
100

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی عضو مجمع روحانیون مبارز از نخستین بیانیه مشترک مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم دفاع کرده و گفته: اولا مجمع روحانیون مبارز، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و احزاب اصلاح طلب همیشه با براندازان مرزبندی شان را روشن کرده اند و تکلیفشان از این جهت روشن است. از طرفی هم با «انقلابیون شنبه» خواستند مرزبندی نشان بدهند؛ که بعد از پیروزی انقلاب انقلابی شده اند و از واژه هایی که اخیرا خیلی بد معنا شده واژه «انقلابی» است.

وی در ادامه گفت: الآن به عنوان انتقاد از عملکردها، اصل انقلاب دارد مورد سؤال قرار می گیرد. به عنوان انتقاد از عملکردها و مشکلات، خاندانی که در این مملکت حکومت می کردند و از جهت استقلال اگر بخواهیم نمره بدهیم نمره آنها زیر صفر است، آیا ایرانی ها به محمدرضا رأی داده بودند؟! کار به جایی رسیده که امروز این آدم از طرف بعضی ها تطهیر شود.

حجت الاسلام مازنی می گوید: مردم می گویند چرا باید یک شب بنزین را سه هزار تومان کنند و به نمایندگان مجلس هم اجازه ورود به موضوع ندهند. من نمی دانم آقای رحمانی فضلی چه جایگاهی در نظام دارد که از همه جا با ما تماس گرفتند که ایشان را استیضاح نکنید و امضایتان از نامه استیضاح ایشان را پس بگیرید. سؤالی را هم من امضا کرده بودم که اگر استیضاح نشد، سؤالم را بپرسم؛ سؤال را هم در دستور نگذاشتند. شاید آقای لاریجانی فکر می کرد اگر این کارها را بکند رئیس جمهور می شود و بعد دیدیم که چه بر سرش آوردند.

بعد هم دیدید که چه بر سر برجام آوردند. برجامی که در مجلس اصولگرای نهم تأیید شده و به تأیید همه ارکان نظام رسیده بود و مجلس دهم سهمی در آن نداشت، مکرر به ما می گفتند شما برجام را ۲۰ دقیقه ای تصویب کرده اید. اینها کاری کردند که ملت احساس کنند یا در داستان برجام خیانتی شده و ما نمی دانیم و یا خیانتی نشده و اینها دارند خیانت می کنند و نمی گذارند اجرا شود. در هر صورت نتیجه یکی بود. اما وقتی شما سربازان و ژنرال های دیپلماسی را به میدان می فرستید و بعد از پشت سر خنجر می زنید، دشمن هم از برجام بیرون می آید.

وی تاکید میکند: ما چه قدر تلاش کردیم که از ۱۰ سال عملکرد شهرداری تهران تحقیق و تفحص کنیم؟ آنجا هم ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا این تحقیق و تفحص به نتیجه نرسد. یعنی مردم وقتی دیدند آراء مردم تأثیری ندارد و در انتخابات کاندیداهای جریان های مختلف حضور ندارند و مشارکت آنها در سرنوشتشان تأثیر ندارد، در قبال اصلاح طلبان از موضع گلایه گفتند که شما برای چه دارید ادامه می دهید؟ ما باید به مردم جواب بدهیم. اما در دوره های گذشته اگر سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده راه حل داشته و در ادامه هم این امکان وجود دارد.

وی در ادامه به ایده جمهوری دوم پرداخته و می گوید: من به دو دلیل با اصلاح قانون اساسی مخالف نیستم ولی دلایل بیشتری دارم که فعلا مخالف هستم. یکی از آن دو دلیل این است که امام در بهشت زهرا فرمودند ۵۰ سال قبل پدران ما برای خودشان تصمیم گرفته اند و ما حق داریم برای خودمان تصمیم بگیریم. ما در سال ۵۷ حدود ۳۵ میلیون نفر جمعیت بوده ایم و الآن بیش از ۸۰ میلیون نفر هستیم. یعنی اکثر قریب به اتفاق جمعیت کشور متولدین بعد از انقلاب هستند و حق دارند برای خودشان تصمیم بگیرند.

دلیل دومی که مخالفم این است که بخشی از اشکالات ساختاری است. یعنی ما در ساختار قانون اساسی بعضی اختیارات و مسئولیت ها را جدای از هم دیده ایم؛ یک جا اختیارات دیده ایم و مسئولیت ندیده ایم و یک جا مسئولیت دیده ایم و اختیارات ندیده ایم.

مازنی در پایان گفت: خود اصلاح طلبان هم مرزبندی ها را شفاف تر کنند؛ در عین حال که به وضع موجود نقد دارند، اما اصلاح طلبان هیچ وقت از امام، اصل نظام و قانون اساسی عبور نکرده اند؛ بی عیب نیستند و دیگران هم بی عیب نیستند. متأسفانه الآن فضایی در کشور وجود دارد که افراد زیادی از طیف های مختلف برای تولید محتوا در فضای مجازی احساس تکلیف می کنند و ما هم بدون اینکه مزدی دریافت کنیم و یا حتی تأثیری برای ما داشته باشد، وسیله بازنشر اینها شده ایم. اطلاعات کاملا نادرست و یا اطلاعات درستی که نباید مطرح شود و یا اطلاعاتی که بخشی از آن درست و بخشی نادرست است به صورت گسترده در این فضا منعکس می شود و بعد هم مجلس ما وقتی می خواهد این مسأله را مدیریت کند می گوید فیلترینگ را تقویت کنیم؛ در حالی که راه حل اینها نیست.

اولین قربانی انتشار فایل صوتی فساد سرداران سپاه پاسداران؛ سرتیپ دوم پاسدار مهدی مهدوی نژاد، جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران
اسماعیل کوثری در واکنش به فایل صوتی: باید به فرماندهان سپاه آفرین گفت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!