رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم: اگر تحریم آمریکا برداشته شود، یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح خواهیم بود

0
51

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی به مناسبت کودتای ۵۷ در محل دفن خمینی گفت «شکست حکومت قدرتمند پهلوی تنها با رهبری امام و اتکا به مردم ممکن شد. آن حکومت فکر می کرد با داشتن ارتشی قدرتمند می تواند در برابر مردم بایستد. در عمل این ارتش به مردم پیوست و خروش ملت ایران با رهبری امام رقم خورد. حفظ ارتش در برابر توطئه انحلال آن و قدرتمند کردن آن، غرس نهال سپاه پاسداران به عنوان حافظ انقلاب و دستاوردهای آن و شکل دهی به بسیج تنها بخشی از دوراندیشی و تدبیر بی نظیر امام راحل بزرگوار بود».

پاسدار باقری افزود: ما راهبرد و سیاست و دکترین را خودمان تعیین می کنیم. شاید غیر از سه ابرقدرت اصلی جهان، حتی اروپایی ها هم چنین قدرتی نداشته باشند. با برخورداری از موشک نقطه زن، پهپادهایی با دهها کاربرد و… نیازی به دیگران نداریم…اگر تحریم آمریکای جنایتکار برداشته شود، یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح خواهیم بود…امام تأکید بر دوری نیروهای نظامی از گروهها و دسته جات سیاسی داشتند که امروز این نیروها ضمن برخورداری از بصیرت، از گروهها دور هستند.

اما حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم و دوازدهم در ۲۳ مهر ۹۹ در جلسه هیات دولت گفته بود: به ملت عزیز ایران این خبر خوش و تبریک را عرض می‌کنیم که ۱۰ سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی یکشنبه هفته آینده رفع خواهد شد و ۲۷ مهرماه دیگر تحریم تسلیحاتی نداریم و شما مردم می دانید که ۴ سال سر این با آمریکا جنگیدیم. آنهایی که می‌گویند برجام برای ما چه کرده این یکی از کارهای برجام است که تحریم تسلیحاتی را برداشت. از یکشنبه می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم./ پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

هادی محمدی، دکترای روابط بین الملل و روزنامه نگار، در واکنش به اظهارات امروز پاسدار باقری در توییتی نوشت: تحریمهای تسلیحاتی ۲۷مهر ۹۹ طبق قطعنامه ۲۲۳۱ رفع شد اما تحریم امریکا بر اساس دستور اجرایی رییس جمهور باقیست، همین موضوع یکی از اختلافات مذاکرات وین است و طرف امریکایی حاضر به لغو این دستور نیست.

مسعود براتی،‌ کارشناس تحریم و سیاست خارجی نیز در ذیل توییت هادی محمدی عنوان کرد که کاتسا هم تحریم تسلیحاتی دارد.

تلاش برای اخراج دیپلمات-تروریست رژیم از دانشگاه پرینستون ادامه دارد
چینی ها خودروی چینی نمی خرند!

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!