باهنر: اگر خامنه ای قانع شود، قانون اساسی باید تغییر کند

0
67

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در گفت‌وگو با وب سایت خبرآنلاین درباره لزوم اصلاح و تغییر قانون اساسی رژیم اسلامی حاکم بر ایران، ایده تشکیل جمهوری دوم را مطرح کرده و گفته است: “این بحث در محافل سیاسی وجود دارد. چنین تفکری در مجلس هم احتمالاً، حامیانی دارد اما کسی نمی‌تواند اقدام حقوقی انجام دهد. همان‌گونه که تأکید کردم، آغاز اقدام حقوقی، مشروط به اذن و اراده” آقای خامنه‌ای است.

وی گفته خامنه‌ای “طبق قانون اساسی باید قانع شوند و به این جمع‌بندی برسند که نیازمند اصلاحات ساختار هستیم. برای اقناع ایشان هم به گفت‌وگو و حضور فعال رسانه ملی نیاز داریم. اگر مطالبه عمومی، البته در جریان یک هم‌اندیشی ملی و نه تنش سیاسی و جناحی شکل بگیرد، تحقق جمهوری دوم، شدنی است و می‌توان آن را عاقلانه و حکیمانه پیش برد”.

محمدرضا باهنر درباره لزون تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی گفته “بعد از ۴۰ و اندی سال باید در برخی از ساختارها تجدیدنظر کنیم”.

مطابق قانون، رهبر رژیم اسلامی حاکم بر ایران می تواند پس از “مشورت‏ با مجمع تشخیص‏ مصلحت‏ نظام‏ طی‏ حکمی‏ خطاب به‏ رئیس‏ جمهور موارد اصلاح‏ یا ترمیم‏ قانون‏ اساسی‏ را به‏ شورای‏ بازنگری‏ قانون‏ اساسی” که اعضای آن را قانون اساسی مشخص کرده، اعلام ‌کند.

پیش از این محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد و حسن روحانی خواستار تغییراتی در قانون اساسی شده بودند اما مطابق قوانین اختیاری برای انجام این کار ندارند.

سناتور تد کروز: دولت بایدن به روزنامه نگاران و مردم آمریکا دروغ میگوید
استقرار سپاه پاسداران در بخش معاونت سیاسی و کنترل خبر صدا و سیما

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!