زنجیره خودکشی معلمان در ایران ادامه دارد

0
37

مصطفی رنجبران، معلم زیست شناسی، ساکن شهرستان میناب، اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. وبسایت رکنا نقل کرده که محمد حبیبی عضو و سخنگوی هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران در صفحه شخصی‌اش «خودکشی این معلم را تایید و انگیزه را مشکلات معیشتی اعلام کرد».

به نوشته این وبسایت «پیش از این نیز غلام عباس یحیی‌پور، معلم ریاضی در شهرستان گراش واقع در استان فارس، دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده بود».

وب سایت اقتصاد ۲۴، در شهریور ۲۷۰۰ ایرانی، زنگ خطر افزایش خودکشی میان معلمان را زده بود. به نوشته این وب سایت «خرداد ماه سال گذشته حسین گوهرشناس معلم ۶۸ ساله بوشهری خود را به دار فقر آویخت، تیر ماه امسال امین کیان‌پور ۴۳ ساله معلم ریاضی در اصفهان به دلیل درگیری در یک پرونده ملکی و نرسیدن به حقوقش خود را مقابل دادگستری این شهر به آتش کشید، مرداد ماه نیز یک معلم در آستانه بازنشستگی و با سابقه ۳۱ سال خدمت در آموزش و پرورش نائین به زندگی خود پایان داد».

در ماه‌های گذشته معلمان و بازنشستگان فرهنگی چندین نوبت در اعتراض به عدم تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان یا تصویب ناقص آن، دست به اعتراض‌های مدنی زدند. معلم‌های معترض در تهران روبروی مجلس تجمع می‌کردند و در شهرهای دیگر مقابل ادارات کل آموزش و پرورش. با این وجود همچنان خبری از اجرای خواسته معلمان نیست. اجرای این طرح تاثیر مثبتی بر حقوق و معیشت فرهنگیان دارد.

مجلس رژیم اختیارات استفاده از سلاح گرم برای ناجا را افزایش میدهد/ قالیباف: خارج از نوبت رسیدگی میکنیم
امام جمعه قم: وقتی ناهیان از منکر کتک می‌خورند کسی به کمک آنها نمی‌آید

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!