مهاجرت بی سابقه زنان و کادر درمان از ایران

0
38

به گزارش رسانه‌های وابسته به رژیم حاکم بر ایران، در دو سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها روند مهاجرت ایرانیان افزایشی بوده است. به گفته این رسانه‌ها در کنار “مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها“، “عوامل کششی و جاذبه‌ای” کشورهای دیگر باعث صعودی شدن روند مهاجرت شدە است.

بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، کاهش نرخ برابری ریال در برابر ارزهای خارجی مخصوصا دلار را باعث جذابیت یافتن حقوق و دستمزدهای خارج از کشور می‌داند. او با اشاره به اینکه در ایران کف و حداقل حقوق و دستمزد بین ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان است، گفت: « کف حقوق بازار کار جهانی را اگر به‌طور میانگین ۲ هزار دلار در ماه در نظر بگیریم با نرخ متوسط دلار در کشورمان نزدیک به ۵۰ میلیون تومان دستمزد می‌شود. یعنی یک اختلاف ۱۰ برابری اینجا وجود دارد، کە بالطبع باعث ایجاد جاذبه‌ خواهد شد. موضوع مهاجرت پرستاران در دوران کرونا هم مورد توجه رسانه‌های ایران بوده است.

طبق گفته مسئولین نظام پرستاری استان تهران درخواست مجوز خروج از کشور پرستاران پایتخت در سال‌های قبل به‌طور میانگین ماهانه پنج نفر بود، که با شروع همه‌گیری کرونا افزایش یافته و به ماهی ۵۰۰ درخواست رسیده است.

مانور هوایی جنگنده های اسرائیلی برای شبیه سازی حمله به ایران
بریتانیا: مذاکرات وین به بن‌بست نزدیک شده/ افراد دیگری از تیم مذاکره کننده آمریکا در وین کنار رفتند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!