کارشناسان سازمان ملل: ایران از بندر جاسک، تسلیحات قاچاق می کند

0

روزنامه وال استریت ژورنال به نسخه ای از پیشنویس گزارش کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل دست یافته که نشان میدهد رژیم اسلامی حاکم بر ایران از بندر جاسک واقع در جنوب ایران، هزاران تسلیحات جنگی را به صورت قاچاق برای تروریست های حوثی در یمن ارسال میکند.

بر اساس این گزارش که این روزنامه آمریکایی روز شنبه ۱۸ دی ماه منتشر کرده، این تسلیحات که با قایق های چوبی منتقل می شود، شامل موشک انداز، مسلسل، تفنگ های تک تیرانداز بوده و ساخت کشورهایی نظیر ایران، روسیه و چین هستند.

بر اساس این گزارش، بندر جاسک زمانی پایانه ای کوچک برای صادرات میوه و سبزیجات به عمان بود، سال ۲۰۰۸ توسعه یافت و حتی پارسال رژیم اسلامی حاکم بر ایران آن را به عنوان پایانه صادرات نفت تبدیل کرد ولی همزمان به محل اصلی ارسال قاچاق سلاح به یمن نیز تبدیل شده است.

این اطلاعات بر اساس مصاحبه های کارشناسان سازمان ملل با خدمه های بازداشت شده قایق های قاچاق سلاح و تجهیزات ناوبری خود قایق ها به دست آمده است.

کشورهای غربی، خصوصا آمریکا به همراه اسرائیل و برخی کشورهای عربی طی سال‌های گذشته همواره رژیم اسلامی حاکم بر ایران را به ارسال تسلیحات به گروه های تروریستی اش در عراق، سوریه و یمن متهم کرده اند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version