۱۹۰ نفر در رابطه با افشای فایل صوتی ظریف ممنوع الخروج شدند

0
55

وب سایت رویداد۲۴ به اطلاعات محرمانه ای دست یافته که حاکی از آن است که ۱۹۰ نفر در ارتباط با افشای فایل صوتی جواد ظریف ممنوع الخروج شده اند. وکیل چند تن از آنها خبر داد از همان روزهای اولی که حسام الدین آشنا برکنار شد، بسیاری از این افراد ممنوع الخروج شدند و خانه برخی از آنها تفتیش شد. به برخی از این افراد گفته شده است که موبایل و لپ تاپ خود را تحویل دهند و تا آن تاریخ در مورد موکلم هنوز تلفن همراه، لپ تاپ و وسایل الکترونیکی خود را تحویل نگرفته اند.

افشای فایل صوتی گفت و گوی محمدجواد ظریف با مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری در ماه های پایانی سال گذشته تاثیر زیادی داشت. تا جایی که اثرات آن ادامه دارد. پرونده فاش شده مربوط به سلسله مصاحبه های «فراتر از دولت» با وزرا و معاونان رئیس جمهور «در چارچوب تاریخ شفاهی دولت یازدهم و دوازدهم» بود که قرار بود «با درجه بندی طبقه بندی و گزیده ای» بایگانی شود. هر مصاحبه با رضایت مصاحبه شوندگان «پژوهشگاه باید بایگانی شود و سپس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد».

در خرداد ماه سال جاری، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی وقت قوه قضائیه ایران، اعلام کرد که «افراد» در پرونده مربوط به آزادی «افراد» ممنوع الخروج و برخی «از اتهامات وارده» و با قرار وثیقه آزاد شده اند. فایل صوتی محرمانه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران. حدود ۱۹۰ نفر که از نزدیک و از راه دور در انتشار این فایل صوتی نقش داشته اند در فهرست متهمان و مطلعان قرار گرفته اند. از جمله این افراد باید به نام محمدجواد ظریف، محمد قوچانی، حسام الدین آشنا، سعید لیلاز، عباس عبدی، حمیدرضا جلایی پور، بهزاد نبوی، اسعید گنجی اشاره کرد. البته سعید آقانجی در ایران نیست. او همان فردی است که نامه رد صلاحیت علی لاریجانی را نیز فاش کرد.

اسماعیل هنیه: ایران ۷۰ میلیون دلار داد، راکت ساختیم
پرونده حسن روحانی در دادگاه ویژه روحانیت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!