روحانی برای درخواست ‘عفو رهبری’ پس از شش ماه تلاش، خامنه ای را دید/ روزنامه جوان؛ دیدار با پیامبر برای طلحه و زبیر عاقبت بخیری نداشت

0

برای نخستین بار، محمد مهاجری سردبیر خبرآنلاین در توییتی از دیدار یک ساعته خامنه ای و روحانی خبر داد. پس از واکنش های متناقض، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار خامنه ای درباره دیدار اخیر روحانی با خامنه ای گفت: «این دیدار به درخواست روحانی و با پیگیری‌های مکرر او انجام شد که البته جنبه کاری هم نداشت و به عبارتی نوعی تجدید دیدار بود. بحث‌هایی هم که مطرح شد، بحث‌های روز نبود و درمجموع می‌توان گفت دیداری معمولی بوده است. دیدار دولت‌مردان سابق با رهبر انقلاب یک امر مسبوق به سابقه‌ای است و بحث جدیدی نیست».

‏ جواد امام درباره دیدار حسن روحانی با خامنه ای به «ایلنا» گفته: «آقای روحانی در گزارشی که به دوستانشان دادند بسیار ابراز رضایت‌مندی کرده بودند از جلسه‌ای که با رهبری داشتند و صحبت‌هایی که رد و بدل شده است».

اما روزنامه جوان در یادداشتی با اشاره به دیدار حسن روحانی با خامنه ای نوشت:«چنان دیدارهایی، به خودی خود، فضیلت یا موقعیت و مصونیتی برای چهره‌های سیاسی ایجاد نمی‌کند. مالک اشتر و عمار یاسر و محمد ابن ابی بکر و اشعث بن قیس و ابوموسی اشعری و حتی معاویه و عمرو عاص، بارها با امیر مؤمنان ملاقات کردند. آیا شأن و جایگاه این دیدارکنندگان متفاوت، به صرف این دیدار، همتراز شد و مثلاً ابوموسی به جایگاه مالک رسید؟!…آیا ملاقات با پیامبر برای سلمان و ابوذر، چک سفید امضا برای هر نوع رفتاری بود یا ملاقات‌های مکرر طلحه و زبیر و سعد و اُبی با حضرت، مایه عاقبت بخیری و نجات‌شان را فراهم کرد.»

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version