پاسخ تند لاریجانی به جنتی: مساله بماند بین من و شما برای یوم تبلی السرائر

0
52

بعد از تقاضای علی لاریجانی از شورای نگهبان برای اعلام دلایل ردصلاحیت او در انتصابات ۱۴۰۰، نامه‌ای از احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، منتشر شده که دلایل ردصلاحیت علی لاریجانی را اعلام کرده است. علی لاریجانی هم جوابی تند به این نامه داده است.

در نامه شورا ۷ دلیل برای ردصلاحیت لاریجانی بیان شده است:

۱-موضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله فتنه سال ۸۸
۲-حمایت از افراد ردصلاحیت شده و دفاع از عملکرد آن‌ها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود
۳-مداخله یکی از فرزندان در قرارداد‌های خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در زمان ریاست بر مجلس شورای اسلامی
۴-اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک در کشور معاند انگلیس برخلاف مصوبه لازم الاجرای شورایعالی امنیت ملی
۵-سفر‌های متعدد اعضای خانواده به خارج از کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت فرزند دیگر در آمریکا
۶-عدم رعایت اصل ساده‌ زیستی مسئولان (بر اساس فهرستی از اموال غیرمنقول مربوط به همسر و فرزندان، اعلام شده از سوی مراجع قانونی کشور)
۷-سهیم‌ بودن در بخش‌هایی از نابسامانی و وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر

لاریجانی اما در پاسخ تندی به شورای نگهبان اقدام آنها را وهن نظام دانسته و گفته فرزندم و همسرش برای تحصیل در آمریکا به سر می‌برد و از اعضای شورا پرسیده که آیا تحصیل یک فرزندش در آمریکا به معنی سفر مکرر اعضای خانواده‌اش به اروپا و آمریکاست؟

او افزوده یک بار اوایل انقلاب به همراه خانواده برای سفر به انگلستان رفته که بلافاصله منصرف شده و برگشته‌اند و بار‌دوم در دهه ۸۰، همسرش یکی‌از فرزندانش را برای عکس‌برداری پزشکی، «پت‌اسکن» جهت تشخیص میزان پیشرفت بیماری فرزندش به انگلیس رفته‌اند و ۵ روزه برگشته‌اند.

لاریجانی از شورای نگهبان پرسیده که آیا مطمئن است که همسر و فرزندان افرادی که تایید صلاحیت‌شان کرده، در این ۴۲ سال سفر خارج از کشور نداشته‌اند؟!

او در بخش دیگری نوشته فرزند من بابت همراهی همسرش برای ادامه تحصیل سال ۸۳، به انگلستان سفر کرده و مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در کشورهای بیگانه، مربوط به سال ۸۸ است؛ لاریجانی پرسیده که آیا فرزند من علم غیب داشته که ۵ سال بعد این کار ممنوع می‌شود؟!

نقش یکی از فرزندانش در پروژه‌های مجلس هم موردی بود که لاریجانی بابت آن از محسنی‌اژه‌ای خواسته تا بررسی کند و هر مجازاتی که خواستند در نظر بگیرند.

او درباره مساله ساده‌زیستی هم گفته من از سال ۵۶ در شمیرانات زندگی‌ می‌کردم آن هم در خانه پدری، پدربزرگم. لاریجانی می‌گوید اگر آن خانه را می‌فروختم و یک خانه سازمانی اشغال می‌کردم، ساده‌زیست بودم؟! او تاکید کرده که تمام مال و اموالش ناشی از ارثیه پدری خود و همسرش است.

او درباره اتهام «سهیم بودن در نابسامانی و وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر» گفته این هم جزو اموری است که شورای نگهبان باید تشخیص دهد؟! لاریجانی مثالی از دولت زمان جنگ به ریاست‌جمهوری خامنه‌ای و نخست‌وزیری میرحسین موسوی آورده و گفته آن زمان هم وضع اقتصادی خوب نبود؛ «آیا با همین استدلال می‌توان قائل به ناکارآمدی دولت وقت شد؟».

درباره مواضع سیاسی‌اش هم لاریجانی خطاب به شورای نگهبان گفته «یک کلام بگویید بنا داشتیم شما را حذف کنیم». او از شورا پرسیده «اساسا با چه پشتوانه‌ای در مسائل کارشناسی به خود امکان قضاوت می‌دهید؟!».

رئیس سابق مجلس رژیم درباره نحوه تایید برجام نیز گفته ۳۰ جلسه با حضور رهبری در زمان‌های مختلف برای بررسی توافق هسته‌ای برگزار شد؛ ۴۰ جلسه در شورای هسته‌ای با مسئولیت ریاست‌جمهوری و ۴ جلسه هم در شورای‌عالی امنیت ملی.

او از شورا پرسیده چرا این شورا با اینکه ۲۰ روز برای بررسی توافق هسته‌ای فرصت داشت، در همان روز مصوبه مجلس را تایید کرد؟!

لاریجانی در پایان هم گفته اگر اعضای شورا به خصوص فقهای آن رفع ظلم نکردند، خطاب به آنها گفته «مساله بماند بین من و شما برای یوم تبلی السرائر».

مشاور امنیت ملی دولت بایدن: راهی برای بازگشت به برجام نخواهیم یافت
نماینده خمینی شهر در مجلس رژیم: حسن روحانی فقط عمامه دارد/ مردم نباید احساس کنند که شکایت از حسن روحانی در پشت پرده‌ها سرهم‌بندی می‌شود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!