به دستور خامنه ای سازمان اطلاعات ناجا، ‘رکن سوم’ حفاظت اطلاعات رژیم شد

0
171

صبح امروز ساختار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با حضور سردار پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم و سردار پاسدار ایوب سلیمانی معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح به سردار پاسدار حسین اشتری فرمانده ناجا ابلاغ شد. در این مراسم سردار پاسدار سلیمانی که از طراحان اصلی این طرح بوده است ۱۶ تغییر اساسی در کلیات این طرح را تشریح کرده که جزئیات آن به زودی رسانه‌ای می‌شود.

یک‌ سال است که طرح فرماندهی کل شدن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری میشده که حدود سه هفته پیش خامنه ای با جزئیات آن موافقت کرده است.

بر مبنای این طرح، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات ناجا (سانا) و پلیس امنیت عمومی تبدیل شده و دانشگاه علوم انتظامی امیـن به دو دانشگاه جــامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تـربیت افسری و تربیت پلیس و همچنین معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می شود، همچنین در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقاء سازمانی برخی رده های دیگر دیده شده است.

تا پیش از این تغییرات به‌دلیل آنکه ناجا به‌عنوان یک نیروی انتظام بخش تعریف می‌شد، جایگاه سازمانی پایین‌تری نسبت به ارتش و سپاه پاسداران داشت و با تبدیل آن به فرماندهی کل، هم رده ارتش و سپاه پاسداران قرار می‌گیرد، یعنی فرمانده نیروی انتظامی هم رده فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران قرار می‌گیرد.

اکنون با این تغییرات، سازمان اطلاعات ناجا همطراز سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به ریاست حسین طائب و وزارت اطلاعات رژیم می باشد.

انهدام ۷۵ درصد از توان نظامی سپاه پاسداران در سوریه توسط اسرائیل
شبیه‌ سازی حمله به تأسیسات اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران در “رزمایش بزرگ” اسرائیل

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!