روزنامه اسرائیلی از واژگون شدن شناور نیروی دریایی ارتش در بندر عباس خبر داد

0
120

بنابر گزارش‌ها، یک شناور در حال ساخت نیروی دریایی ارتش ایران در حوضچه خشک صنایع کشتی‌سازی ارتش در بندرعباس واژگون شده و یکی از پرسنل نیروی دریایی را هم «کشته است».

تصاویر ماهواره‌ای که از سوی روزنامه اسرائیلی جروزالم پست منتشر شده نشان می‌دهد این شناور که «طلائیه» نام دارد، واژگون شده است. گزارش واژگون شدن شناور «طلائیه» هنوز از سوی مقامات و رسانه‌های ایرانی تأیید نشده است ولی روزنامه اسرائیلی بر اساس تصاویر گروه نظارت ماهواره‌ای پلنت (Planet) که در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) گرفته شده، این خبر را منتشر کرده است.

پیشتر رسانه‌های ایرانی خبر داده بودند که یک شناور اطلاعاتی و تجسسی نیروی دریایی که «طلائیه» نام‌گذاری شده در حال ساخت است. همچنین گزارش‌هایی در خصوص جزئیات این شناور منتشر شده بود که نشان می‌داد این کشتی ۱ هزار و ۴۰۰ تن وزن و ۹۴ متر نیز طول دارد.

خبرگزاری تسنیم اوایل سال جاری گزارش داده بود که “ناو اطلاعاتی طلائیه در مرحله نصب تجهیزات است و آماده خواهد شد” و خبرگزاری فارس هم پیش از این مامورت آتی این ناو را “اطلاعاتی و تجسسی” و “جمع‌آوری اطلاعات نظامی از شناورهای هدف با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات شنودی، راداری، مخابراتی و اطلاعاتی” عنوان کرده بود.

در ماه های اخیر چند شناور از ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران دچار حوادث مشکوکی شده و بعضی از آنها از بین رفته است. غرق شدن ناوچه دماوند در اسکه ای در دریای خزر، شلیک آتش خودی به ناوچه کنارک در دریای عمان که به کشته شدن ۱۹ نفر از اعضای نیروی دریایی ایران انجامید و غرق شدن ناو پشتیبانی خارک از جمله این موارد است. فرودین امسال هم کشتی نظامی ایران به نام ساویز در دریای سرخ دچار حمله شد که بنابه گزارش ها ممکن است کار اسرائیل بوده باشد.

خرداد سال جاری ناو پشتیبانی نظامی خارک که دومین کشتی بزرگ پشتیبانی نیروی دریایی ایران بوددچار آتش سوزی شد. تلاش ایران برای مهار آتش سوزی بعد از خدود ۲۰ ساعت بی‌نتیجه ماند و کشتی در آب های دریای عمان در جنوب ایران غرق شد.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرده بود آتش از موتورخانه کشتی شروع شد و به حدی بود که بخشی از بدنه کشتی را ذوب کرد. این کشتی در زمان حادثه در حال ماموریت آموزشی بود و حدود ۴۰۰ نفر سرنشین داشت. در این حادثه حدود ۳۰ نفر زخمی شدند اما تلفات جانی گزارش نشد.

آلمان: پیشنهادهای هسته‌ای رژیم اسلامی حاکم بر ایران «غیر قابل قبول» هستند
وال استریت ژورنال: پکن میخواهد برنامه اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران تحت کنترل بین المللی باشد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!