وزیر جدید آموزش و پرورش خواستار تربیت دانش آموزان با الگوی قاسم سلیمانی شد

0
45

پاسدار یوسف نوری یکی از فرماندهان سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران، از کارگزاران نیروی بسیج و گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی، به سمت وزیر آموزش و پرورش گمارده شد.

در کارنامه سوابق شغلی وزیر جدید وزارت آموزش و پرورش، در کنار عبارت‌هایی مثل «دبیر ستاد اقامه نماز»، «متخصص گردشگری کودک»، «مسئول خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی»، «مربی پرورشی مدارس استان ایلام» و «عضو موسس هیات رزمندگان استان ایلام» تنها چند سمت جدی اجرایی دیده می‌شود. همچنین وی عهده‌دار سمت مشاور اقتصادی هلدینگ کشاورزی کوثر “بنیاد شهید” از سال ۹۲ تا ۹۴ بوده است.

پاسدار نوری در بخشی از سخنانش در مجلس رژیم گفت: «آموزش و پرورش ما می‌تواند و باید دانش‌آموزانی با الگوی شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، زیستی و هنری تربیت کند. شهدای علمی ما مثل احمدی‌روشن و رضایی‌نژاد و دیگر شهدای هسته‌ای تربیت‌یافته مکتب شهید سلیمانی هستند.»

یوسف نوری در ادامه با انتقاد از این که آموزش‌ها رنگ و بوی سکولاریسم گرفته است، گفت: «شرایط به گونه‌ای است که تاریخ را سلسله‌ای تدریس می‌کنند، نه به عنوان مجموعه‌ای از اتفاقات عبرت‌آموز. در برنامه‌های من به این مهم توجه شده که با قدرت علوم تربیتی را با کمک صاحب‌نظران به دوره اوج خود برسانم. اگر توانستیم «دانش‌آموزی ولایی» تربیت کنیم که حریت و آزادی‌خواهی را با دفاع از حق و حقیقیت همراه سازد، به آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی نزدیک شده‌ایم.»

نوری در سخنانش پس از وزیر شدن گفته است: حضرت امام(ره) فرموده‌اند؛ دانشگاه دیر است از دبستان‌ها شروع کنید، لذا پایه‌ای ترین بخش نظام تعلیم و تربیت رسمی قطعا دبستان است و باید تحول را از این مقطع شروع کنیم.

یکسال پس از حذف فخری زاده افشا شد؛ هدف فخری زاده تولید بمب اتمی علیه اسرائیل بود
از سفر هیئت ۴۰ نفره به وین تا استادیوم گردی مقامات رژیم اسلامی حاکم بر ایران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!