خامنه ای: تشویق جوانان به ترک کشور خیانت است

0

خامنه ای امروز در دیدار با «نخبگان و استعدادهای برتر علمی» گفت: «در برخی دانشگاه‌ها عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق می‌کنند به ترک کشور، من صریح می‌گویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست.»

ولی مطلقه فقیه در ادامه گفته است: «کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است این ادعا نیست، این چیز ثابت شده و مسلم است یعنی بالقوه‌ کشور ما نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است.»

خامنه ای همچنین گفت: «یک بخش مهم جنگ نرم استعمارگران هم امروز و هم همیشه، که امروز هم هست، در گذشته هم بیش‌تر بوده، عبارت است از این‌که ملت را – حالا ملت ما را یا هر ملتی را که استعدادی دارد- از استعداد خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود. وقتی که غفلت از توانایی‌اش بر ملتی حاکم شد، غارت آن ملت آسان می‌شود. غفلت مقدمه‌ غارت است، غارت افزایش‌دهنده‌ غفلت است. غفلت و غارت باهم‌دیگر همراهند.»

حمله امروز خامنه‌ای به فضای دانشگاه ها در حالی صورت گرفت که سه روز پیش، در حکمی برای یک دوره چهارساله، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعیین کرد. در این حکم بر «آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم انقلابی را یگانه وسیله مصون‌ شدن در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان» تاکید شده است. بنابر این حکم، اشخاص حقوقی عضو شورا، فعلاً رئیس هرسه قوه و دستگاه‌هایی هستند که تاکنون عضو آن بوده‌اند. اعضای حقیقی شورا این‌ها هستند: اعرافی، افتخاری، بانکی‌پور فرد، پارسانیا، پیغامی، حدادعادل، رحیم‌پور ازغدی، رشاد، حسین ساعی، سوزنچی، سعیدرضا عاملی، کبکانیان، علی لاریجانی، محمود محمدی‌عراقی، مخبر دزفولی، مرتضی میرباقری، صادق واعظ‌زاده، احمد واعظی.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version