آزادی زندانیان سیاسی قیام های دی ۹۶ و آبان ۹۸ ادامه دارد

0
76

‏⁧‫در پی اعلام اولتیماتوم آبان، از سوی کنگره ملی ایرانیان در آستانه دومین سالگرد قیام آبان ۹۸ همچنان شاهد آزادی زندانیان سیاسی هستیم.

کیانوش سلاطینی‬⁩، زندانی سیاسی امروز به صورت مشروط از ⁧‫زندان اوین‬⁩ آزاد شد. وی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال ۶ ماه حبس قابل اجرا محکوم شد و این حکم با اعمال قانون کاهش مجازات به ۵ سال زندان تقلیل یافت.

این زندانی سیاسی که پیش از بازداشت مربی فوتسال بود، ۱۸ دی‌ماه سال ۹۶ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در محل کار خود بازداشت شد. ‏آقای سلاطینی خرداد سال ۹۷ با رای دادگاه به اتهام ‏«اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «توهین به مقدسات» و رهبر جمهوری اسلامی به ۱۹ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و بابت اتهام نوشیدن مشروبات الکلی به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد و حکم شلاق خردادماه امسال اجرا شده است.

خبر آزادی آقای سلاطینی در حالی منتشر میشود که ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه رژیم در ۵ آبان ۲۷۰۰ ایرانی اعلام کرده بود: بیش از ۱۵ هزار نفر از زندانیان به مرخصی اعزام شدند و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها نیز مشمول عفو قرار گرفتند. البته این آمار عفو شدگان به استثناء عفو اخیر به مناسبت ۱۷ ربیع الاول است. همچنین بیش از هزار نفر از زندانیان در نتیجه عفو‌های قبلی از زندان آزاد شدند. علاوه بر این‌ها قریب به ۲۳ هزار زندانی نیز مشمول نهاد‌های ارفاقی نظیر آزادی‌های مشروط، تعلیق مجازات و … شدند. همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان نیز از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

سهمیه جدید نیروهای سپاه قدس در دانشگاه های ایران
طی سه سال جمعیت زیر خط فقر ایران دو برابر شده است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!