توهین ابراهیم رئیسی به ایرانیان در تخت جمشید

0

بهرام پارسایی، نماینده سابق مجلس رژیم معتقد است ابراهیم رئیسی اگر سندی درباره ظلم تمدن ایران ‌باستان ندارد از مردم ایران عذرخواهی کند.
دو روز پیش ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان فارس از مجموعه تخت جمشید بازدید کرد و در حاشیه این دیدارگفته بود “یک پیام بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران این است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست”.

پارسایی، گفته مستندات تاریخی گواه اقتدار تمدن پرافتخار ایران باستان، همراه با احترام به حقوق بشر و برابری اقوام و ادیان و زن و مرد است. اگر آقای رئیسی سندی درباره ظلم این تمدن کشف کرده‌اند، معرفی کنند و در غیر اینصورت، از ایرانیانی که سخن اخیر ایشان را توهین به هویت ملی می‌دانند، عذرخواهی کنند.

همچنین ابراهیم فیاض فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد خطاب به ابراهیم رئیسی نوشته ” به نظر می‌رسد تلاشی بی‌فرجام برای تحریف ارزش‌های فرهنگی، ملی و تاریخی کشور در حال انجام است”. او نوشته “ایرانی ترکیبی از تاریخ ملی و هویت مذهبی خویش بوده است. راه غلط را نروید. کاری که سلسله پهلوی کرد را تکرار نکنید. آنها هویت اسلامی ما را انکار می‌کردند، شما هویت ملی ما را انکار نکنید. ایرانی به هردوی اینها نیاز دارد. به شوکت تاریخی گذشته خویش و دین و مذهب متعالی‌اش”.

زاهد نوشته “تخت‌جمشید نماد اراده و قدرت و شکوت پدران و مادران ماست. آن را انکار نکنیم. اسکندر مقدونی فکر می‌کرد با آتش زدنش می‌تواند آن قدرت بزرگ را انکار کند اما نتوانست. همان‌گونه که شاهان هخامنشی با به آتش کشیدن آتن نتوانستند شکوه یونان را ضایع کنند”.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version