روزنامه جمهوری اسلامی: قاطبه ملت روزبه‌روز فقیرتر می‌شوند

0
61

روزنامه جمهوری اسلامی در هفته گذشته طی دو سرمقاله، نسبت به «فقر روزافزون»، رسیدن «سلامت روحی و روانی ایرانی‌ها به مرز بحران» و «فروپاشی زندگی مردم» هشدار داده است.

این روزنامه در تازه‌ترین سرمقاله‌اش آورده است: «رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور صراحتاً اعلام می‌کند سلامت روحی و روانی ایرانی‌ها در مرز بحران قرار دارد و اگر فکر عاجلی برای بهبود شاخص‌های زندگی در کشور نشود، باید در انتظار اختلالات گسترده‌تری در زمینه سلامت روانی و اجتماعی شهروندان باشیم… افسردگی، پژمردگی، عدم شادابی و ناامیدی نسبت به آینده، از کلیدواژه‌هایی است که امروز در صدر نگرانی‌های کارشناسان اجتماعی و دلسوزان انقلاب قرار داشته و نسبت به آینده ابراز نگرانی می‌کنند».

در بخش دیگری از سرمقاله این روزنامه با تاکید بر اینکه «قاطبه ملت روز به روز فقیرتر می‌شوند» آمده است: «هرچند که مسئولان جامعه تمایلی به پذیرش این واقعیت‌ تلخ نداشته و ندارند، ولی در سه دهه اخیر شاهد بوده‌ایم که سیاستهای کلی در توزیع ثروت، از سمت طبقه متوسط و کم‌درآمد به سمت ثروتمندان سوق داده شده و ارقام اقتصادی نیز گویای ایجاد شکاف هولناک طبقاتی در جامعه است».

ابتدای هفته گذشته نیز روزنامه جمهوری اسلامی با این هشدار که «زندگی اکثریت مردم در حال فروپاشی است» نوشته بود: «حل مشکلات اقتصادی کشورمان فقط دو راه دارد؛ رفع تحریم‌ها و مبارزه بی‌امان و قاطع با مافیای فساد… در اثر تعلل در رفع تحریم‌ها تاکنون هزاران میلیارد دلار به کشور ضرر وارد شده و مردم دچار تنگناهای معیشتی بسیار سختی شده‌اند».

به باور این روزنامه «مسوولان با حقوق و مزایای منظم‌شان زندگی راحتی را سپری می‌کنند ولی زندگی اکثریت مردم در حال فروپاشی است. این واقعیت را حضرات باید درک کنند.»

افشاگری الهام علی اف علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران
هزینه ۴۱۹ میلیون دلاری زاکربرگ به نفع بایدن در انتخابات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!