معاون اجتماعی سازمان بهزیستی: ۵۱ هزار کودک در اثر کرونا بی سرپرست شدند

0

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفته اختلافات خانوادگی در دوران کرونا ۲۵ درصد رشد داشته و ۵۱ هزار کودک نیز در اثر کرونا پدر یا مادرشان را از دست داد‌ه‌اند.

حبیب‌الله مسعودی، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به این موضوع که “کرونا از نظر روانی باعث اضطراب شد، از نظر مالی مردم را تحت فشار قرار داد و از نظر جانی هم خیلی‌ها را تهدید کرد” تصریح کرده که باید بسیاری از سیاست‌ها در کشور اصلاح شود. به گفته وی، تماس‌های برقرارشده با اورژانس اجتماعی نشان می‌دهد که در دوران شیوع کرونا اختلافات حاد خانوادگی ۲۵ درصد بیشتر شده است.

درباره کودکانی که به دلیل کرونا پدر یا مادرشان و یا هردو را از دست داده و بی‌سرپرست شده‌اند، او گفت برآورد می‌شود ۵۱ هزار کودک پدر یا مادرشان را از دست داده و نیاز به حمایت دارند. مسعودی تاکید کرد که با آنکه سازمان بهزیستی چندین بار از وزارت بهداشت خواسته تا خانواده‌هایی را که سرپرستشان را در اثر کرونا از دست داده‌اند، معرفی کند ولی تا به امروز چنین آماری به بهزیستی داده نشده است.

به گفته معاون بهزیستی در حال حاضر ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار در نوبت گرفتن مستمری از بهزیستی هستند اما مشخص نیست چه تعداد از این زنان به علت کرونا سرپرستشان را از دست داده‌اند. در حال حاضر یک و نیم میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند. اما به گفته حبیب‌الله مسعودی: «اکنون به واسطه شرایط اقتصادی کشور، نرخ تورم و وضعیت مسکن، ممکن است گروه‌های دیگری به سه دهک پایین درآمدی سقوط کرده ‌باشند یعنی کسانی که قبلا مشمول دریافت کمک نبوده‌اند، در حال حاضر مشمول شده‌اند.» وی در پاسخ به این پرسش که چقدر بودجه برای تامین مستمری این خانواده‌های نیازمند کمک لازم است، گفت: «اگر حداقل مستمری را ۷۰۰هزار تومان در نظر بگیریم به ۲۱میلیارد تومان در ماه نیاز داریم.»

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version