خروج ۷۰ میلیارد دلار از ایران به کانادا

0
151

در یکسال و نیم اخیر حداقل ۷۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده و به کانادا رفته است. به گزارش روزنامه اطلاعات چاپ تهران، همزمان با افزایش خزنده نرخ ارز، روند خروج سرمایه از کشور افزایش یافته به گونه‌ای که براساس اعلام مقامات تجاری بخش خصوصی، در یکسال و نیم اخیر فقط بخش صنعت و تجارت ایران تا ۷۰ میلیارد دلار سرمایه را از کشور خارج کرده وبه کانادا برده است. کانادا به دلایل مختلف در سالهای اخیر یکی از مقاصد اصلی مهاجرت و سرمایه‌های ایرانیان بوده و اکنون این روند تشدید هم شده است.

بنابر این گزارش، با اینکه روند تاسف‌بار خروج سرمایه از کشور بخاطر مسایل متعددی چون نامناسب بودن فضای کسب‌وکار و نامشخص بودن افق و آینده اقتصاد کشور ادامه دارد، آمار رسمی و شفافی در این خصوص وجود ندارد؛ یعنی مراجع اصلی آماری کشور چون بانک مرکزی و مرکز آمار ایران دراین‌باره اطلاعاتی ندارند یا به طور علنی منتشر نمی‌کنند.

تنها اشاره علنی که به طور کلی می‌توان در این خصوص یافت، در سایت رسمی بانک مرکزی، گزیده آمارهای اقتصادی؛ بخش تراز پرداخت‌هاست. در این بخش ردیفی به نام “خالص حساب سرمایه” وجود دارد که تا حدی می‌تواند توصیف‌کننده بخشی از خروج سرمایه از کشور باشد؛ هر چند که این ردیف دامنه شمول و تعاریف دیگری هم دارد اما به هر حال تنها چیزی است که در این خصوص در دسترس است.

مقابله پارتیزان ها در ایذه با تروریست های سپاه پاسداران ادامه دارد
انقلابیون در فردیس کرج موکب فاطمیه را به آتش کشیدند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!