گزارش وال استریت ژورنال از عملیات پولشویی رژیم اسلامی حاکم بر ایران

0
37

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که رژیم اسلامی حاکم بر ایران از طریق ایجاد یک شبکه مالی زیرزمینی در خارج از کشور، «ده‌ها میلیارد دلار» پول ناشی از معاملاتی را که بر اساس تحریم‌های آمریکا غیرقانونی هستند، «جابه‌جا کرده است». به نوشته این روزنامه، مقامات رژیم قصد دارند این سیستم را به بخش دائمی اقتصاد ایران تبدیل کنند تا معاملات از نظارت خارجی در امان باشد.

گزارش وال‌استریت ژورنال بر اساس گفته‌های چند دیپلمات غربی، مقام‌های اطلاعاتی و برخی اسناد تهیه شده و روز جمعه ۲۷ اسفند منتشر شد. به نوشته این روزنامه، سیستم مخفی‌ای که رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای دور زدن تحریم استفاده کرد شامل حساب‌های بانکی خارجی، شرکت‌های وکالتی ثبت‌شده در خارج کشور و یک اتاق پایاپای معاملات در داخل ایران است. یکی از مقام‌های غربی به وال‌استریت ژورنال گفت که این سیستم «یک عملیات بی‌سابقه پولشویی دولتی» است.

این روزنامه آمریکایی می‌افزاید با بررسی مدارکی که در اختیار دارد، نقل و انتقال صدها میلیون دلار بین ۶۱ حساب بانکی وابسته به شبکه زیرزمینی ایران در ۲۸ بانک خارجی در چین، هنگ کنگ، ترکیه، امارات و سنگاپور را ردیابی کرده است.

رژیم اسلامی حاکم بر ایران بر اساس آخرین گزارش گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی، اف‌ای‌تی‌اف، که مهرماه امسال منتشر شد، در فهرست سیاه قرار دارد. گروه ویژه اقدام مالی، «اف‌ای‌تی‌اف»، گروهی بین‌المللی که با هدف مبارزه با پول‌شویی در سطح جهانی فعالیت می‌کند، تصویب چند لایحه مرتبط با پولشویی را برای خروج ایران از فهرست سیاه لازم می‌داند.

بیانیه مشترک بنت و لاپید: سپاه پاسداران را از لیست گروه های تروریستی حذف نکنید
وزیر نفت رژیم: نفوذی های داخلی با همکاری خارجی ها، پمپ بنزین های کشور را هک کردند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!