اختصاص ۴/۵ میلیارد یورو نفت خام به سپاه پاسداران

0
36

مجلس رژیم در جریان بررسی بودجه ۲۷۰۱ ایرانی، مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن نفت خام به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار «اشخاص» قرار می گیرد تا آن را بفروشند و برای هزینه‌های نظامی صرف شود. این مبلغ علاوه بر بودجه نظامی رژیم است.

در مصوبه مجلس مشخص نشده که نفت خام قرار است تحویل چه افرادی شود و تنها اعلام شده که از آنان ضمانت کافی گرفته خواهد شد. شماری از کارشناسان و اقتصاددانان درباره افزایش فساد و تکرار پدیده‌هایی مانند بابک زنجانی در صورت تهاتر نفت خام هشدار داده‌اند.

مقام‌های رژیم اسلامی حاکم بر ایران پس از مشکلات رخ داده در فروش نفت به دلیل تحریم‌ها، موضوع تهاتر نفت خام را مطرح کرده‌اند و بخشی از فروش نفت توسط سپاه پاسداران و برخی دیگر نهادها انجام می‌شود. در همین حال قرار است قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران برای تکمیل مصلاها دو هزار میلیارد تومان نفت خام دریافت کند.

بند «ی» تبصره «یک» لایحه بودجه سال آینده، دولت را مکلف کرده است تا برای تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی، از طریق شرکت ملی نفت، تا مبلغ «چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو»، نفت خام و میعانات گازی در اختیار «اشخاص» قرار دهد. متن این بند را دقیق بخوانید: «دولت مکلف است از طریق شرکت ملی نفت ایران در خصوص برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی بر‌اساس ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور تا مبلغ چهارمیلیارد‌وپانصد میلیون (۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو و همچنین اجرای تکالیف این قانون از جمله پرداخت تعهدات مربوط به طرح‌های دفاعی و پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به این اشخاص بر‌اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و بر‌اساس جدول شماره (۲۱) این قانون با خزانه‌داری کل کشور، اعمال حساب کند.»

محمد مهاجری: عشاق ‌پوتین، خود را به چه فروخته اند؟
محموله نفت روسیه با ۲۳ دلار تخفیف، بدون مشتری ماند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!