خامنه ای: آمار اقتصادی دهه ۹۰ خرسند کننده نیست

0
36

خامنه‌ای، در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، فعالان اقتصادی را افسران، و کارگران را رزمندگان با اخلاص و با صفای دفاع مقدس در مقابل جنگ اقتصادی با امریکا خواند، ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان دهه ۹۰، آمارهای اقتصادی آن دوران را ‘ناخرسند کننده ‘ خواند. او گفته “دشمنان قصد داشتند با فروپاشی اقتصاد مردم را مقابل نظام قرار دهند”.

او گفته: “آمارهای دهه ‌ی ۹۰ آمارهای اقتصادی حقاً و انصافاً خرسند کننده نیست”. ولی مطلقه فقیه رژیم از آمارهای اقتصاد کلان، آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی، تشکیل سرمایه داخلی، تورم، رشد نقدینگی، را “ناخرسند کننده” خواند.

او گفت: “اگر در این سال‌ها مسئولان دولتی همراهی و رعایت بیشتری می‌کردند ما افتخارات بیشتری به دست می‌آوردیم و وضع‌مان از اینی که هست بهتر بود”.

خامنه‌ای با اشاره به بحران‌های اقتصادی و همچنین تحریم ها گفت “هدف دشمنان از این جنگ فروپاشی اقتصاد ایران بود، قصدشان این بود. حالا فروپاشی اقتصاد البته یک مقدمه بود، برای اینکه با نابودکردن اقتصاد ایران مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار بدهند”.

وی با گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفت: با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد اما گفته می‌شود برخی محصولات آنها تا دو بابر افزایش قیمت داشته که نباید اینگونه باشد.

مرکز آمار ایران میزان تورم سالانه در ۱۲ ماه منتهی به دی ماه را ۴/ ۴۲ درصد اعلام کرد که همچنان روندی افزایشی دارد. به رغم ادعای خامنه‌ای در مورد بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها، در دولت اول حسن روحانی و پس از امضای توافق هسته‌ای و رفع بسیاری از تحریم‌ها میزان تورم در ایران رو به کاهش گذاشت و به محدوده تک رقمی نزدیک شد.

افزایش شدید قیمت‌ها و سقوط شدید ارزش پول ملی که پس از بازگشت تحریم‌ها در اردیبهشت ۹۷ رخ داد مدام باعث فقیرتر شدن بخش‌های بیشتری از جامعه ایران شده که تبلور آن افزایش حرکت‌های اعتراضی در ماه‌های اخیر است.

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دی ماه امسال گفته بود سه میلیون خانوار ایرانی که شامل ۲۰ میلیون نفر می‌شوند در فقر مطلق به سر می‌برند.

احمد نادری: در سال آینده شاهد شورش های عظیم اجتماعی خواهیم بود
سردار پاسدار طلایی، موسس گشت ارشاد: زندگی خصوصی من به کسی ربطی ندارد!

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!