آمارهای هولناک از مهاجرت نخبگان ایرانی

0
47

در سالنامه مهاجرت ایران (سال ۹۹) آمده که اغلب مهاجران ایرانی دارای تحصیلات دانشگاهی و متخصص هستند و نسبت درصدی تحصیل‌ کردگان ایرانی از نسبت درصدی کشورهای میزبان بالاتر است.

بر اساس جدیدترین آمارهای رصدخانه مهاجرت ایران هم، ۳۷ درصد از دارندگان مدال در المپیادهای دانش‌آموزی، ۲۵ درصد از مشمولان بنیاد نخبگان و ۱۵ درصد از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری مقیم کشورهای دیگرند.

حدود ۷۰۰ هزار نفر از متولدین ایران در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، ضمن آنکه تعداد دانشجویان ایرانی ثبت‌نام‌شده در دانشگاه‌های خارجی از اوایل دهه ۲۰۰۰ به طور پیوسته افزایش یافته و تا سال ۲۰۲۰ به ۱۳۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ هزار محقق ایرانی‌تبار در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی خارجی مشغول به کارند. رقمی که معادل یک‌ سوم سرمایه انسانی ایران در بخش پژوهش است. در این میان ایرانیان خارج از کشور تحصیلات خوب و درآمد بالایی هم دارند. نزدیک به ۶۰ درصد از ایرانیان مهاجر به ایالات متحده تا سال ۲۰۱۹ حداقل دارای مدرک لیسانس بوده و بیش از ۳۰ درصد آنان مدرک تحصیلی تکمیلی یا حرفه‌ای دارند.

متوسط درآمد خانوارهای ایرانی مهاجر در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۹ هزار دلار بوده که به‌طور قابل ملاحظه‌ای بیش از ساکنان متولد آمریکا (۶۶ هزار دلار) و مهاجران کل (۶۴ هزار دلار) بوده است.

خروج استعدادها سالانه ضرری معادل ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران وارد می‌کند.

معاون حقوقی سپاه پاسداران: امیدواریم سردار سلیمانی با ظهور امام زمان رجعت کنند و به میان ما بازگردند
اعضای تیم مذاکره کننده رژیم اسلامی حاکم‌ بر ایران، خبر رویترز را تکذیب کردند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!