منابع بودجه رژیم برای سال جاری تمام شد

0

طبق اعلام کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم، منابع بودجه سال ۲۷۰۰ ایرانی، تمام شده و برنامه ششم باید شش ماه دیگر تمدید شود. اتمام منابع بودجه یعنی دولت رئیسی با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد، از این روی ابراهیم رئیسی دستور داده است تا جهاد سازندگی دوباره بر پا شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم اعلام کرد که منابع مصرفی بودجه سال ۲۷۰۰ ایرانی پایان یافته است و دولت باید لایحه متمم بودجه را به مجلس ارائه کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی مفتح، گفت «منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ متوازن نیست» و توازن «روی کاغذ با یک سری مفروضات همراه بود»، اما اکنون که نیمی از سال گذشته مشخص شده است که «احتمالات» مدنظر برای تأمین درآمد «محقق نشده و دولت با مشکلات عدیده روبه‌رو است.» به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم، «از نظر زمان‌بندی حداقل شش ماه دیگر باید برنامه ششم تمدید شود.» او تأکید کرد: «هنوز متممی از سوی دولت به مجلس نرسیده است و لایحه متمم بودجه ۱۴۰۰ باید از سوی دولت به مجلس» ارائه شود.

ابراهیم رئیسی به معاون اول خود دستور داده است «سازوکار احیای جهاد سازندگی» را ۲۰ روزه تدوین کند. به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه ۱۳ مهر گفت به عنوان «گام دوم انقلاب» باید «با استفاده از تجربیات گذشته» مشکلات محرومان و روستاییان به طور «ریشه‌ای» حل شود و «احیای مأموریت‌های جهاد سازندگی» را راه‌کار آن دانست.

جهاد سازندگی، در سال ۵۸ به دستور خمینی، به عنوان نهادی انقلابی و با شعار «رسیدگی به مناطق محروم» ایران تأسیس شد. این نهاد تازه تاسیس مدتی بعد تبدیل به وزارتخانه شد و در سال ۱۳۷۹به وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام یافت.

ایسنا در گزارشی با عنوان «یک املت چهارنفره چند؟» به جزئیات افزایش قیمت ضروریات حداقلی تأمین غذای خانوار پرداخت و نوشت پس از گوشت و مرغ، «این بار گرانی دامن تخم‌مرغ را هم گرفت.» بر اساس این گزارش، بهای هر تخم‌مرغ به ۲ هزار تومان رسیده است و «یارانه ماهیانه یک نفر حتی کفاف خرید یک شانه تخم‌مرغ را نمی‌دهد.» بر اساس این گزارش، تهیه غذای املت برای یک خانواده چهار نفره در ایران، «تقریبا ۴۰ هزار تومان» است و با افزودن «ماست، نوشابه و پیاز» تا حدود ۷۵ هزار تومان افزایش می‌یابد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version