آمریکا و اسرائیل به دنبال طرح جدید برای مقابله با رژیم اسلامی حاکم بر ایران

0
140

بنابر گزارش‌ها آمریکا و اسرائیل برای تدوین یک برنامه جایگزین در صورت شکست مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کرده‌اند. اسرائیل با این ارزیابی که رژیم اسلامی حاکم بر ایران تا دست یافتن به بمب اتمی چند ماه بیشتر فاصله ندارد خواهان تدوین یک طرح جایگزین یا “طرح ب” برای به بن‌بست رسیدن احتمالی مذاکرات وین است.

وب‌سایت اکسیوس (Axios) پنج‌شنبه، اول مهر به نقل از دو مقام ارشد اسرائیلی که نامشان فاش نشده گزارش داد که آمریکا و اسرائیل هفته گذشته بر سر طرح جایگزین مقابله با برنامه‌های اتمی رژیم حاکم بر ایران درصورت ادامه نیافتن مذاکرات وین رایزنی کرده‌اند. به نوشته اکسیوس جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای اسرائیلی او، ایال خولاطا هفته پیش در یک کنفرانس ویدئویی در مورد برنامه جایگزین برای مقابله با برنامه‌های اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران مذاکره کرده‌اند. این کنفرانس ویدئویی نخستین جلسه رایزنی میان دو کشور از زمان آغاز به کار دولت جدید اسرائیل در ماه ژوئن بوده که در پی آن یک “کارگروه راهبردی به شدت محرمانه” در ارتباط با ایران تشکیل شده است.

رژیم اسلامی حاکم بر ایران در ماه‌های گذشته بیش از پیش به نادیده گرفتن محدودیت‌های برجامی روی آورده و میزان غنی‌سازی و درصد غنای اورانیوم تولید شده در این کشور را افزایش داده است. اسرائیل نگران است که اگر راهی برای پایان دادن به بن‌بست مذاکرات وین پیدا نشود، رژیم با ادامه این مسیر به توانایی فنی و مواد لازم برای تولید بمب اتمی نزدیک‌تر می‌شود.

جنایات رژیم اسلامی حاکم بر ایران ادامه دارد؛ تایید رسمی مرگ یک زندانی دیگر در فشافویه
آمار رسمی رژیم: ۴۲درصد مردم اخبار روز را از صداوسیما پیگیری می‌کنند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!